۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۴۳۳۱۱
در ویژه برنامه سلام از رادیو معارف؛

اهمیت عاقبت به خیری در زیارتنامه حضرت معصومه بررسی شد

حجت الاسلام اباذری عاقبت به خیری را دغدغه پیامبراکرم و ائمه معصوم دانست و گفت: دغدغه عاقبت به خیری از نشانه های ایمان است و عاقبت به شر شدن زنگ خطری است که امکان دارد در طول زندگی هر مؤمنی به صدا در آید.
عاقبت به خیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اباذری کارشناس رادیو معارف در ویژه برنامه سلام به مناسبت دهه کرامت با بیان این که در زمینه عاقبت به خیری در روایات فراوان بحث شده است، گفت: فراوانی روایت در این زمینه نشانده اهمیت بحث عاقبت بخیری است.

وی به فراز «ان لایسلبنا معرفتکم» از زیارتنامه حضرت معصمومه(س) اشاره کرد و افزود: برخی موارد در زیارت نام حضرت معصومه(س) ضمیر جمع به کار می رود زیرا طبق روایت امام صادق(ع) مبنی بر این که حرم ما اهل بیت(ع) قم است هنگام سلام به حضرت معصومه(س) به تمام اهل بیت سلام داده می شود.

حجت السلام اباذری با بیان فراز «اللهم انی اسألک ما انا فیه» از زیارتنامه حضرت معصومه(س) اظهارداشت: زائر حضرت معصومه(س) سرمایه دار محسوب می شود و افراد سرمایه دار در تمامی زمان ها در معرض خطر هستند بنابراین دوستداران اهل بیت(ع) بیشتر مورد توجه شیطان قرار دارند.

وی ادامه داد: در کلام بسیاری از بزرگان بیان شده است اگر فرصت یک دعای مستجاب به آنها داده شود برای عاقبت به خیری دعا می کنند؛ این مطلب اهمیت موضوع عاقبت به خیری را نشان می دهد؛ در زیارتنامه حضرت معصومه(س) نیز دو مرتبه در خواست عاقبت به خیری می شود.

کارشناس رادیو معارف خاطرنشان کرد: عاقبت به خیری دغدغه پیامراکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) بوده است و چنین موردی از نشانه های ایمان نیز محسوب می شود؛ قرآن کریم دو مورد از افراد عابدی را که عاقبت به شر شده اند را بیان می کند و این زنگ خطری است که امکان دارد در طول زندگی هر مؤمنی به صدا در آید.

وی در زمینه راه های حفظ عاقبت به خیری و محبت اهل بیت(ع) بیان داشت: بزرگ شمردن فرمان خداوند، استفاده نکردن از نعمت های خداوند در راه گناه، اکرام و احترام به شخصی که به هر نوعی به اهل بیت(ع) در ارتباط است، اکرام به پدر و مادر، نعمت ها را از جانب خداوند دانستن، احترام به حرم اهل بیت(ع) و زیارت آنها از راههای عاقبت به خیری معرفی شده اند./1324/پ202/ی

ارسال نظرات