۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۳۳۲۷

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی به میزبانی صدا و سیمای مرکز استان و با حضور مدیران عامل و مسؤولان رسانه‌های محلی و سراسری برگزار شد.
سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی شب گذشته در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جامعه بدون رسانه و خبرنگار بی‌نشاط است، اظهار داشت: همگرایی رسانه‌ها و مطبوعات استان در تبیین معضلات اجتماعی و مشکلات مردم ضرورت دارد.
وی با بیان این‌که جامعه رسانه‌ای استان نیازمند فضای همدلی و تعامل نزدیک برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: اتخاذ استراتژی واحد از سوی رسانه‌ها مکتوب، مجازی و صدا و سیما ضرورتی مهم در برخورد با مشکلات و معضلات است.
لطیفی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار ترویج دین، اخلاق، امید و آگاهی از سوی رسانه‌ها هستند، گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان در جریان‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی هوشیارانه وارد عمل شده‌اند، اما شرایط فعلی مطلوب و آرمانی نیست.
مدیرکل صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی آگاهی بخشی و ارتقای دانش مردم را از جمله وظایف رسانه ها دانست و افزود: رسانه در جلب مشارکت های مردمی نقشی مهم بر عهده دارد، اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار توجه همگانی نسبت به بحث اقتصاد مقاومتی هستند؛ رسانه وظیفه به مراتب مهم‌تر بر عهده دارد.
وی رعایت اخلاق حرفه ای در رسانه را از دیگر وظایف فعالان جامعه خبری عنوان کرد و گفت: ضروری است راهبرد رسانه ای با همفکری رسانه ها به سندی راهبردی تبدیل شود تا بتوانیم صادقانه برای رفع مشکلات تلاش کنیم؛ هنر یک رسانه تثبیت آرامش روانی، نشاط اجتماعی و امید در جامعه است.
لطیفی با اشاره به جریان اخیر روزنامه طرح نو و اظهارنظرهای مختلف پیرامون مطالب این نشریه، تصریح کرد: اگر اشتباه سهوی از سوی رسانه و یا روزنامه ای رخ داد، می توان از راه های منطقی و اصولی در این خصوص عمل کرد و رسانه ها می توانند مانع رفتارهای غیرمنطقی در جامعه شوند.
وی با بیان این‌که رسانه ملی خود را تافته جدا بافته از مطبوعات و خبرگزاری‌ها نمی داند، افزود: می‌توان با همگرایی، وحدت و تعامل نزدیک بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رو به مسأله روز و جریان مهم جامعه تبدیل کرد، تا مسؤولان به فکر چاره‌اندیشی در این راستا باشند.
همچنین مهدی صادقی، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که رسانه ملی آماده تعامل و هم‌اندیشی مستمر با اصحاب رسانه استان است، افزود: رسانه ملی اماده همفکری با اصحاب رسانه در شیوه پرداخت به موضوعات روز و سوژه های خبری است.
گفتنی است، در ادامه نشست هم اندیشی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی که در مجتمع بلال صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد، 19 نفر از مدیران مسؤول مطبوعات و سرپرستان خبرگزاری به ارائه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند./935/203/ب3

 

ارسال نظرات