۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۳۳۳۰
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

لزوم اهتمام بیشتر دستگاه دیپلماسی در برابر جنایات آل خلیفه

معلمی با تاکید بر لزوم تحرک بیشتر دستگاه دیپلماسی در موضع گیری علیه فشار بر شیعیان، گفت: وزارت امورخارجه ایران می تواند کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، غیر متعدها و ‏کشورهای اسلامی را فرا بخواند اما متاسفانه در وزارت امور خارجه شاهد انفعال هستیم.‏
محمود معلمی

محمود معلمی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با واکنش وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ایران در مورد جنایات آل خلیفه گفت: وزارت امور خارجه  ایران در دیپلماسی و مجامع بین المللی، شورای امنیت، سازمان ملل، کنفرانس سران اسلامی و اجلاس غیر متعدها نقش مهمی را می تواند ایفا کند.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه ایران بیانیه ای صادر کرد و از سازمانهای بین المللی خواست تا از حرکت وحشتناکی که قرار است در بحرین پیش بیاید جلوگیری کنند، اما دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی بیش از اینها می تواند در مجامع بین المللی نقش ایفا کند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: وزارت امورخارجه ایران می تواند کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، غیر متعدها و کشورهای اسلامی را فرا بخواند اما متاسفانه در وزارت امور خارجه شاهد انفعال هستیم و انتظار می رود که فعال تر از این عمل کنند.

معلمی بیان داشت: اخیرا نماینده ای از مردم کشمیر به ایران آمد و از ایران درخواست حضور در صحنه کرد، هم چنین مردم بحرین هم از ایران تقاضای کمک کردند، از این رو حداقل کاری که ما می توانیم بکنیم این است که در این زمینه تحرکاتی داشته باشیم.

وی در رابطه با تاثیر برجام بر انفعال دستگاه دیپلماسی در برابر ظلم به شیعیان بحرین، گفت: بزرگ ترین اشتباه دولت این است که 3 سال وقت و هزینه بیت المال را صرف برجام کرد و دیدیم که در کنگره آمریکا جمهوری خواهان اعلام کردند که امضای برجام توسط اوباما یک حرکت شخصی بوده و ممکن است دولت آینده آن را قبول نداشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: دولت باید با توجه به شرایطی که به وجود آمده و  برای همه روشن شده که آمریکاییها حتی حاضر نیستند به متنی که خودشان امضا کردند عمل کنند، واهمه و ترس ناشی از لطمه وارد شدن به برجام را کنار بگذارد و انفعال و خوش بینی بی جا نشان ندهد، مسؤولان وزارت خارجه باید تا کنون متوجه بد عهدی آمریکاییها شده باشند و مسیرشان را تغییر دهند./869/303/ب3

 

 

ارسال نظرات