۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۳۳۳۷
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

تفکر داعشی مانع تحقق وحدت جهان اسلام است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان اسلام با ترویج تفکر داعشی و وهابیت در کشورهای اسلامی به دنبال خاموش شدن نور ولایت در جوامع مسلمان هستند.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع زائران و مجاوران امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز با تأکید بر این‌که امامزاده‌ها هویت دینی و فرهنگی ملت ایران هستند، اظهار داشت: تکریم از امامزادگان در واقع عزت بخشی به خود مسلمانان است.
حجت‌الاسلام مصائبی با بیان این‌که دشمنان اسلام با ترویج تفکر داعشی و وهابیت در کشورهای اسلامی به دنبال خاموش شدن نور ولایت در جوامع مسلمان هستند، گفت: اگر شاهد تخریب قبور صحابه پیامبر و امامزادگان در کشورهای عراق و سوریه هستند، همه نشان از نفوذ این تفکر ضاله دارد.
وی با اشاره به این‌که وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع به دنبال تخریب مضجع شریف پیامبر گرامی اسلام نیز بوده است، خاطرنشان کرد: اگر وهابیت ترس و واهمه‌ای از امت اسلام نداشت، قطعا به تخریب مرقد رسول اکرم(ص) نیز روی می آورد، اما باید دانست که بایستی با ترویج چنین تفکری در جوامع اسلامی مقابله کرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تفکر داعشی، افراطی و ضدشیعی مانع تحقق وحدت جهان اسلام است، گفت: امروز داعش و دشمنان اسلام قصد دارند تا آرامگاه اهل‌بیت(ع) و فرزندان آنان را از بین ببرند؛ زیرا وجود امامزادگان برای آن‌ها زنگ خطری محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که امامزاده‌ها، بقاع و اماکن زیارتی در سراسر کشور ملجأ و مأمن عموم ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: امروز به برکت همین امامزاده‌ها، مساجد و اماکن متبرکه رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تربیت یافته‌اند و در مقابل تروریست های تکفیری و داعشی جانفشانی می کنند.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی مناطق مختلف کشور، گفت: هم اکنون پروژه های مختلف عمرانی در امامزادگان شاخص استان در حال اجرا است که در آینده نه چندان دور شاهد مراکزی مذهبی و فرهنگی در شهرهای مختلف استان خواهیم بود./935/203/ب3

 

ارسال نظرات