۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۳۷۵
آیت الله مکارم شیرازی:

عده ای برای کسب درآمد در مسؤولیت ها نفوذ می کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن هشدار نسبت به این که ممکن است عده ای پول پرست برای کسب درآمد در مسؤولیت ها نفوذ کنند، گفت: هنگامی که برای نخستین مرتبه سکه درهم و دینار تولید گردید شیطان آنها را روی چشم خود گذاشت و گفت ای میوه دل من اگربچه های آدم تو را دوست بدارند از هر بت پرستی برای من محبوب تر است.
مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از پژوهشگران عرصه ژنتیک و مسؤولان سازمان محیط زیست با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) بیان داشت: خلقت خداوند کامل است بنابراین دست کاری در خلقت بر خلاف اصل خلقت است.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال اکنون به دلیل این که سزارین جایگزین تولد طبیعی شده است در بسیاری موارد مشاهده می شود بیماری کودکان افزایش پیداکرده است؛ خداوند در آیه 24 از سوره عبس بیان می کند انسان به غذایی که می خورد نگاهی بیندازد که مراد از آن دقت داشتن در انتخاب غذا است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به قاعده وجوب دفع ضرر محتمل بیان داشت: بر اساس این اصل خوردن آب برای شخصی که احتمال مسمومیت آن را می دهد حرام است زیرا دفع ضرر محتمل عقلا و شرعا واجب است و این که عده ای در دنیا شهادت می دهند احتمال مسمومیت این نوع غذا وجود دارد از نظر شرع خوردن آن جایز نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: خبر رسانی از فعالیت های خود را افزایش دهید و مستندات خود را در زمینه احتمال ارتباط افزایش مسأله سرطان و بیماری های قلبی با مسأله تغذیه بیان و آنها را برای مراجع، مجلس و دانشگاهیان ارسال و در عرصه رسانه نیز مطرح کنید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: افکار عمومی را همراه خود کنید و چنین کاری نیازمند خبر رسانی است؛ در دنیای امروز خبر رسانی حرف اول را می زند و هر شخصی بیشتر خبر رسانی کند موفق است.

 

وی با بیان این که برخی افراد پول پرست ممکن است برای کسب درآمد در بسیاری از مسؤولیت ها نفوذ کنند، اظهارداشت: در روایت امده است هنگامی که برای نخستین مرتبه سکه درهم و دینار تولید گردید شیطان آنها را روی چشم خود گذاشت و گفت ای میوه دل من اگربچه های آدم تو را دوست بدارند از هر بت پرستی برای من محبوب تر است و امروزه نیز آثارش مشاهده می شود که باید در مقابل این گونه افراد ایستادگی کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به انفال در محیط زیست گفت: انفال متعلق به نسل های امروز نیست بلکه نسل های آینده نیز در برابر آن حق دارند و ما حق نداریم حق دیگران را نابود سازیم آنچه را که خدا آفریده است به تمام بشریت تعلق دارد؛ در بسیاری از موارد می توان از تجربیات دیگران استفاده کرد و آنها را به رسمیت شناخت چنانچه امام علی(ع) می گوید عاقل شخصی است که تجربیات دیگران برای او مفید واقع شود اما متأسفانه ما این گونه عمل نمی کنیم./1324/پ202/ج

ارسال نظرات