۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۳۴۶۱
دبیر کنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری مطرح کرد؛

طرح ریزی سیاست های جریان تکفیر در اتاق فکر کشورهای غربی

دبیر کنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری گفت: فتوای تکفیر در اتاق های فکری کشور های غربی صادر می شود، اما بلندگوی این فتواها برخی از علما و اندیشمندانی هستند که اطلاعی از این موضوع ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حکیم الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی امروز در همایش «تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام»، چهره تکفیر را یکی از دردناک ترین مسائل امروز جهان اسلام دانست و اظهار داشت: این غده بدخیم به منفی جلوه دادن تصویر اسلام دست زده که در مقیاس با جنایات دیگری که در سوریه، عراق، افغانستان و فاجعه هایی که در کشورهای غیر اسلامی اتفاق می افتد، شرم آورتر است.
وی افزود: این جنایتکاران مردم بی دفاع را در کوچه، بازار و در محل کارشان به طرز وحشیانه ای به خاک و خون کشیده و سر می برند و شیعه و سنی برای آن ها فرقی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی گفت: فتوای تکفیر در اتاق های فکری کشور های غربی صادر می شود اما بلندگوی این فتواها برخی از علما و اندیشمندانی هستند که اطلاعی از این موضوع ندارند.
وی با اشاره به این که مقوله اسلام هراسی پیشینه ای با تاریخ اسلام دارد، اضافه کرد: دو تمدن بزرگ اسلامی و غربی گر چه در فرآیند تکاملی هم زیستی و  مسالمت همراه بوده است اما از نظر فکری و معرفتی با هم سرستیز و ناسازگاری دارند.
دبیر کنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری دلیل مخالفت فرهنگ غرب با فرهنگ اسلامی و هراس آن ها از دین را در نگرانی و ترس غرب از توسعه جغرافیایی اسلام و ورود به سرزمین های غربی دانست.
وی افزود: غلبه فرهنگ اسلامی بر فرهنگ غربی از دیگر نگرانی های کشور های غربی است، چرا که در ارزش ها بنیان های خانواده نگاه به زن، جامعه، تفاوت در سبک زندگی، تفاوت های ماهوی و اساسی بین دو فرهنگ اسلامی و غربی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی گفت: با توجه به این که به مرور زمان و در بستر مهاجرت مسلمان ها به کشور های غربی به دلایل کسب و کار و تحصیل همواره شاهد رشد اسلام و مسلمان ها در کشورهای غربی بوده ایم چرا که هم اکنون در دانمارک بیش از 200 هزار مسلمان و در فرانسه قریب به 5 میلیون مسلمان زندگی می کند و این رشد فزاینده مسلمان ها در کشورها سبب هراس غرب است.
وی تصریح کرد: کشورهای غربی برای جلوگیری از توسعه اسلام در اروپا و برای مقابله با توسعه و رشد فرهنگ دینی اسلامی در غرب،  دو راهبرد کلان مقابله از بیرون و  مقابله از درون را انتخاب کرده اند که مهم ترین آن ها تضعیف کشورهای اسلامی، مصادره کردن و به یغمی بردن ثروت کشورهای اسلامی و نظام سازی در کشورهای اسلامی است.
گفتنی است، همایش «تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو ، مسؤولیت علمای اسلام» امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./1301
/202/ب2

ارسال نظرات