۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۴۳۵۰۰
ماموستا بیضاوی:

جدایی دین از سیاست خطری برای جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: جدایی دین ازسیاست خطری است که جهان اسلام را تهدید می کند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه روز پنجشنبه 21 مردادماه در همایش «تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام» با اشاره به بحث جدایی دین از سیاست، گفت: جدایی دین ازسیاست خطری است که جهان اسلام را تهدید می کند.
وی به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اوایل انقلاب اشاره کرد و افزود: در اویل انقلاب اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان اوج گرفته بود و باید این اتحاد و یکپارچگی حفظ شود.
امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار داشت: با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی در مسیری که انتخاب کرده ایم گام های بلند و استوار برداریم.
ماموستا بیضاوی اضافه کرد: با توجه به شرایط جهان که کشور ها به جان همدیگر افتادند اما در ایران اسلامی با توجه به وجود اقلیت ها و قومیت های مختلف امنیت و آرامش در این سرزمین حاکم است.

عدم هماهنگی بین مذاهب اسلامی از چالش های داخلی مقابله با جریان تکفیر است
ماموستا خلیفه زاده، امام جمعه بوکان نیز در این همایش اظهار داشت: دو چالش در پیش رو وجود دارد یکی چالش داخلی و دیگری چالش خارجی است.

وی افزود: چالش داخلی این است که همه می بینیم و لمس می کنیم که در بین خود هماهنگی نداریم و مذهب را ول کرده و به فکر خودهستیم.
ماموستا خلیفه زاده گفت: اگر در یک جامعه ای به دین و مذهب نیازی نیست چرا در هر عصر و زمانی دینی بوده و اخرین دین، دین مبین اسلام است.
امام جمعه بوکان چالش بیرونی را استکبار جهانی خواند و گفت: مستکبران در صدد تفرقه افکنی بین مسلمانان اسلام هستند.
وی افزود: جریان های تکفیری فریب خورده کفار هستند که استکبار از تمامی جوانب اعم از مادی، جسمی و هواهای نفسانی آن ها را تطمیع کرده و به جان برادر خودش انداخته است.
ماموستا خلیفه زاده گفت: دل خود را به شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در نماز جمعه گرم نکنیم چرا که این ها حباب روی آب هستند و مانند آفتابگردانی که هر روز صورت خود را به یک سمتی می گیرد.
گفتنی است که همایش تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام در مهاباد با حضور قریب به 300 نفر از روحانیان شیعه و سنی و تعدادی از میهمانان خارجی از تانزانیا برگزار شد./1301
/302/ب2

ارسال نظرات