۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۳۵۰۱
عضو بعثه مقام معظم رهبری:

هنوز برای سعودیها فرصت باقی است

حجت الاسلام والمسلمین عسکری با بیان اینکه هنوز برای سعودیها فرصت باقی است، گفت: اگر آنها همین امروز اعلام کنند که حاضرند حجاج ایرانی با عزت و احترام و در کمال امنیت حج خود را به جای بیاورند ما در همین فرصت کم نیز ساز و کار و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
حجت الاسلام عسکری عضو بعثه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی «حج شط همیشه جاری» با موضوع حج و آرمان های اسلامی عصر پنج‌شنبه با حضور جمعی از اساتید حوزه در سالن جلسات سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عسکری در این نشست اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی به حج به عنوان فریضه ای معنویت آفرین، توسعه بخش، قوت بخش دینی و اسلامی و پرهیز از فرقه گرایی و تفرقه جویی بوده است و از پیام های امام و رهبری نیز به صراحت این مطلب دیده می شود.

امام و رهبری هیچگاه دنبال تفرقه افکنی نبودند

عضو بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در پیام های خود هیچگاه صحبتی که بوی تفرقه جویی و طائفه گرایی حس شود نکرده اند و برعکس ما در فتاوی این بزرگواران به صراحت می بینیم که دستور به وحدت داده اند و گفته اند در نماز جمعه و جماعت مدینه و مکه شرکت کنید و اقتدای به آنها را در نماز نیز صحیح دانسته اند.

وی با اشاره به تهمت‌های عربستان سعودی به جمهوری اسلامی، ابراز داشت: آنها به دنبال این مطلب هستند که بگویند ایران می خواهد فریضه حج را سیاسی کند که این نسبتی دروغ و ناروا است، چرا که ما هیچگاه دنبال شکاف و تفرقه نبوده و نیستیم و همیشه بر اتحاد، همدلی و برادری مسلمان ها تأکید کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری تصریح کرد: امام راحل فریضه حج را احیا کرد و به آن روح بخشید، بنابراین ما معتقدیم حج بدون برائت و حجی که همراه با قیام نباشد اثری ندارد؛ ما حجی می خواهیم که در آن اعلام انزجار از کفر و شرک و نفاق پررنگ باشد.

حج حرکت به سوی خدا است

وی با بیان این که حج نوعی حرکت به سوی خدا است، ابراز کرد: اگر حج با شرایط خاص خودش انجام شود می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند، چراکه حج عطیه ای بی زوال از جانب خدا و از بین برنده آلودگی ها و غبارهای دل و جان انسان ها است.

عضو بعثه مقام معظم رهبری در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم هنوز برای سعودی ها فرصت باقی است؛ اگر آن ها همین امروز اعلام کنند که حاضرند حجاج ایرانی با عزت و احترام و در کمال امنیت حج خود را به جای بیاورند ما در همین فرصت کم نیز ساز و کار و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات