۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۵۳۵
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

آمریکا و صهیونیسم با پول سعودی به دنبال نابودی اسلام هستند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که ایران اسلامی به واسطه فلسفه انتظار و اعتقاد به ولایت فقیه به جزیره‌ای امن تبدیل شده است، به علمای اسلام توصیه کرد که فلسفه انتظار را براساس روایات برای جهانیان تبیین کنند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران به تبیین فلسفه انتظار و نشانه‌های قوم منتظر پرداخت و ابراز اطمینان کرد که ناامنی‌ها، جنایت‌ها، تزویرها، مکرها و دسیسه‌هایی که در دنیا رخ داده است به دست حضرت ولی عصر‌(عج) خواهد شکست.

وی در ادامه با اشاره به بلاهایی که آل سعود مدعی خادم الحرمین بودن، بر سر  دنیا آورده است، گفت: آل سعود در نقاب خادم بودن با تربیت تکفیریهایی همچون داعش به مبارزه با اسلام پرداخت، اما خدای متعال این چهره‌های زشت را نشان داد و نشان داد که این مدعیان دروغین خدمت به اسلام چگونه داعش را تربیت و تقویت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که آمریکا و صهیونیسم می‌خواهند دنیای اسلام را از بین ببرند و با پول آل سعود چنین بلا بر سرش می‌آورند، وضعیت ناگوار کشورهای فلسطین، لبنان، یمن، بحرین،‌ سوریه و عراق را مثال زد و گفت: مژده و بشارت قرآن بر همه آشکار خواهد شد که حق چیست و چگونه باید حرکت کرد.

ضرورت توجه دنیای اسلام به مسأله انتظار

وی با آرزوی این‌که دنیای اسلام نیز مانند شیعه به امام عصر‌(ع) و هدف انتظار توجه کند، تصریح کرد: البته تمام دنیای اسلام به قیام مهدی‌(عج) معتقد هستند اما این‌که به دنیا آمده، اوضاع جهان را می‌بیند و دنیا را رصد و برنامه‌ریزی می‌کند مختص به شیعه است و البته علمای اهل سنت هم با شیعه در این زمینه هماهنگ هستند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که مملکت ایران به واسطه فلسفه انتظار امام عصر‌(عج) و مسأله ولایت فقیه جزیره امن شده است، به علمای اسلام توصیه کرد که با دقت و توجه در روایات، فلسفه انتظار را در مساجد و نماز جمعه‌ها مطرح و دل یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را به آینده امیدوار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم حجاز این عقیده را داشتند آل سعود نمی‌توانست بر آنها چنین حکومت کند، چرا که وقتی این اعتقادها نباشد افرادی جانی و خائن بر ملت‌های مسلمان حکومت می‌کنند. بنابراین جهان اسلام باید منتظر امام عصر‌(عج) باشند و این انتظار نیز باید به گونه‌ای باشد که دیوانگان نتوانند بر مسلمانان مسلط شوند.

دوری از اسراف و تبذیر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به مسأله اقتصاد مقاومتی، از اقتصاد به عنوان شاهرگ حیاتی ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران نام برد و گفت: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید از اسراف و تبذیر بپرهیزیم.

وی هرگونه اسراف و تبذیر را تأسف‌آور خواند و با بیان این‌که براساس فرمایش قرآن کریم تبذیر به معنای بذرافشانی در زمین نامساعد است، ادامه داد: متأسفانه ملت ایران پنج برابر سراسر دنیا مصرف نان دارد؛ باید توجه داشت که تبذیر به معنای دور ریختن و از بین بردن غذا است.

وی با بیان این‌که مصرف کنندگان بیش از حد انرژی از برادران شیاطین هستند، به صدا و سیما و دولت توصیه کرد که آمار این افراد را به دقت بررسی کنند و در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بدانند که برخی از اسراف‌کنندگان چگونه نان را دور می‌ریزند و انرژی را از بین می‌برند که این کار در کاهش مصرف اثرگذار است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه‌ای رشید و قوی باشیم و بتوانیم در برابر دنیا بایستیم باید دارای اقتصاد و اخلاق سالم باشیم و سیاستمان درست باشد، همان سیاستی که اسلام می‌گوید، سیاست علوی که امام راحل تفسیر فرمودند و سیاستی که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند./920/پ201

مرتضی جمالی کیا
ارسال نظرات