۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۳۵۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

سکوت در برابر جنایتهای آمریکا علیه جهان اسلام، انکار دین است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بر اساس کلام امام علی(ع) که در مورد معاویه فرمودند: «یا باید با او جنگ کنم و یا به دینی که پیامبر خدا(ص) آورده است کافر شوم»؛ ما هم یا باید به دشمنی و مخالفت خود با آمریکا ادامه دهیم و یا در برابر همه جنایت ها و تجاوزهای این دولت به جهان اسلام سکوت کرده و دین و عقیده خود را انکار کنیم.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضا وزارت اطلاعات، یادآور شد: ایمان و اعتقاد سبب موفقیت نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشور در حفظ امنیت کشور شده و این مسأله باید تقویت شود.
وی رعایت حد فاصل بین ایران و آمریکا را از تاکیدات مقام معظم رهبری و خواست مردم مومن کشور عنوان کرد و گفت: وضعیت کشور ما در مواجهه با آمریکا به مانند وضعیت امام علی(ع) در مواجهه با شام و معاویه است.
امام جمعه ارومیه برادری ایران و آمریکا را غیر ممکن دانست و افزود: بر اساس کلام امام علی(ع) که در مورد معاویه فرمودند: «یا باید با او جنگ کنم و یا به دینی که پیامبر خدا(ص) آورده است کافر شوم»؛ ما هم یا باید به دشمنی و مخالفت خود با آمریکا ادامه دهیم و یا در برابر همه جنایت ها و تجاوزهای این دولت به جهان اسلام سکوت کرده و دین و عقیده خود را انکار کنیم.
وی در ادامه با تبریک دهه کرامت و دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات، اظهار داشت: مؤمن و مسلمان باید در مورد قیامت و معاد اندیشه کرده و با یاد عالم آخرت روحیه تقوا و ایمان را در خود تقویت کند.
وی اهل بیت(ع)، اعضا و جوارح و ملائکه را بر اساس روایتی از امام علی(ع) به عنوان شاهدان روز جزا علیه انسان معرفی کرد و افزود: بر اساس کلام الهی انسان در برابر کردار نیک خود ده برابر پاداش دریافت کرده و نسبت به گناهان تنها برابر با عمل خود مجازات می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مباحث خانوادگی اشاره و اضافه کرد: از نظر شرعی کسی حق تحقیر دیگران را نداشته و چنین عملی به ویژه در بین اعضا یک خانواده و همسران، فعلی حرام و ناپسند است.
وی با بیان اینکه سالیانه میلیونها نفر به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف می شوند، گفت: اگر امکان داشته باشد هر ایرانی سعی کند سالی یکبار به همراه اعضای خانواده خود به زیارت حرم امام رضا(ع) برود.
ضرورت پرهیز ازخرید لوازم تحریر غیراسلامی برای دانش آموزان
امام جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ایام تحصیل و خرید لوازم تحریر، خاطرنشان کرد: اولا سعی کنید از لوازم تحریر ایرانی استفاده کنید و در ثانی از خرید اقلامی که نمادهای غیراسلامی و غربی بر روی آنها ثبت شده است پرهیز کنید، چرا که مشاهده مکرر تصاویر نامناسب بر روح و روان و تربیت اسلامی کودکان تأثیر منفی می گذارد.
وی خرید لوازم و ابزار آموزشی متعارف و ساده را از راه های تربیت سالم و اسلامی کودکان دانست و افزود: کسانی که متمول هستند از خرید ابزار آموزشی غیرمتعارف برای کودکان خود پرهیز کنید تا ضمن آموزش آنها به ساده زیستی، کودکانی که والدین متمولی ندارند احساس کمبود نکنند.
گفتنی است، پس از نماز جمعه و عصر امروز ارومیه نمازگزاران با خادمین حرم امام رضا(ع) دیدار و پرچم متبرک حرم رضوی را زیارت کردند./936
/201/ب2

ارسال نظرات