۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۴۳۵۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیروزی در عرصه‌های مختلف نیازمند پیروی از ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ولایتمداری به عمل است نه به حرف و شعار، افزود: پیروزی در عرصه‌های مختلف درگرو پیروی از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت بیست و سوم مرداد، سالروز جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با اسراییل و پیروزی رزمندگان اسلام بر رژیم غاصب، افزود: پیروزی حزب‌الله در این نبرد بسیاری از نگرشهای موجود در مورد اسلام و شیعیان را تغییر داد.

وی با یادآوری اینکه نیروهای حزب‌الله در این جنگ در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تا بن دندان مسلح جانانه ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند، اظهار کرد: در پی پیروزی حزب‌الله در این جنگ بسیاری از مردم نامهای نصرالله و حسن را برای فرزندان خود انتخاب کرده و این‌گونه فداکاری حزب‌الله را پاس داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله در این نبرد ثابت کرد که می‌توان با پشتوانه ولایت فقیه در برابر اسراییل پیروز شد، اضافه کرد: در جنگ 33 روزه عده‌ای اندک اما با اراده و ایمان قوی به اسلام و ولایت فقیه، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شدند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد. نبرد 33 روزه حزب‌الله لبنان و اسراییل و پیروزی نیروهای اسلام در این نبرد نشان داد که کسب پیروزی در عرصه‌های مختلف درگرو پیروی از ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله جزء هموطنان ایرانی ما نیست اما از بسیاری از مدعیان ولایتمداری در داخل کشور ولایی‌تر است؛ زیرا ولایتمداری نه به حرف و شعار بلکه به عمل است.

آزادگان گنجینه‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی مرکز استان خراسان شمالی با گرامیداشت 26 مرداد، سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369، اظهار کرد: اگرچه امام خمینی (ره) در سال 68 رحلت کرد اما پیش از رحلت فرموده بود: اگر روزی اسرای هشت سال دفاع مقدس به ایران بازگشتند سلام من را به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکر آنها بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه آزادگان گنجینه‌های انقلاب و نظام اسلامی هستند، از آنها خواست تا خاطرات خود را به نسل جدید منتقل کنند.

به گفته وی نباید آزادگان به سینه‌های خود قفل زده بلکه آنها بایستی با بازگویی و انتقال وقایع جنگ، نسلهای سوم و چهارم انقلاب را به فداکاریها و ایستادگیهای رزمندگان اسلام آشنا کنند.

سربازان گمنام به آسیبهای بخش اقتصادی کشور ورود کنند

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد، با اشاره به دیدار اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نیروهای وزارت اطلاعات در خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب باید این سربازان گمنام به همه عرصه‌ها از جمله به مسائل اقتصادی کشور ورود کنند، افزود: این نیروها می‌توانند با ورود به مسائل اقتصادی و شناسایی آسیبها، این موارد را به مسؤولان مرتبط منتقل کنند تا رسیدگی و رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رفع مشکلات و آسیبهای موجود در بخش صنعت، سبب شکوفایی اقتصادی در کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این میان سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌توانند نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سربازان گمنام در واقع نامدارترین نیروهای ولایت هستند، تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون فداکاری و سخت‌کوشی این نیروها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه از وزارت اطلاعات خواست تا به نسل جدید سربازان گمنام توجه بیشتری داشته و آنها را با اصول و آرمانهای انقلاب، نظام اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته آشنا سازند تا آنها بتوانند با روحیه استکبارستیزی و ولایتمداری بیشتر با هرگونه ناامنی در کشور مبارزه کنند./9314/201/ب2

ارسال نظرات