۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۳۵۸۶
نماینده بعثه رهبری در خراسان شمالی:

جمهوری اسلامی اجازه بروز کوچک‌ترین مسأله امنیتی در مراسم اربعین را نمی‌دهد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام دو میلیون ایرانی به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: با وجود تهدید داعش، جمهوری اسلامی ایران اجازه بروز کوچک‌ترین مسأله امنیتی در مراسم اربعین را نمی‌دهد.
حجت الاسلام ابوالفضلي - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، مرکز خراسان شمالی در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن هفته حج، اظهار کرد: اگرچه در سالهای گذشته با فرارسیدن هفته حج شور و شوق عظیمی در کشور به راه می‌افتاد اما امسال با ممانعت رژیم آل سعود ملت ایران از نعمت حج و زیارت خانه خدا محروم شده‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که امام خمینی (ره) بعد از کشتار حجاج در سال 66 و متوقف شدن اعزام زائران ایرانی به حج فرمود: «دل مردم ایران با ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) است» اکنون نیز با توجه به ممانعت رژیم سعودی از حضور زائران ایرانی در حج باید گفت دل مردم مسلمان ایران با مسجد‌النبی و بقیع است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال راه حج عمره و واجب از سوی آل سعود بسته شده، از مردم مسلمان ایران اسلامی انتظار می‌رود راه کربلا را در پیش گرفته و از این طریق به معنویات خود بیفزایند.

امام جمعه موقت بجنورد با یادآوری اینکه پارسال مراسم راهپیمایی عظیم اربعین با حضور 20 میلیون نفر از مسلمانان و شیعیان در کربلا برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر مسیر نجف تا کربلا را پیاده‌روی کردند اما کوچک‌ترین موضوع امنیتی به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: امسال نیز میلیونها شیعه از کشورهای مختلف دنیا با حضور باشکوه و میلیونی خود مراسم عظیم راهپیمایی اربعین را تکرار کرده و دشمنان اسلام و تشیع را ناامید خواهند کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری هم مراسم راهپیمایی میلیونی همانند سال گذشته در امنیت کامل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگرچه داعش همانند سال گذشته تهدید کرده است اما امسال نیز راه به جایی نخواهد برد و نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در برگزاری مراسم اربعین به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: درست است که داعش در مورد انجام عمل تروریستی در مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین تهدید کرده، اما جمهوری اسلامی ایران اجازه بروز کوچک‌ترین مسأله امنیتی در مراسم اربعین را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام دو میلیون ایرانی به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین، اضافه کرد: به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که گروه تروریستی داعش در مراسم راهپیمایی اربعین میلیونها شیعه بی‌نظمی ایجاد کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با نابودی آل سعود به‌زودی همانند راهپیمایی میلیونی اربعین، راهپیمایی عظیم بقیع نیز برگزار شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ و معرفت حسینی در بین زائران اربعین و شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین، اظهار کرد: سفر اربعین معرفت افزا بوده و باید مردم از این سفر برکات و آثار ویژه‌ای را برداشت کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا امسال در مراسم راهپیمایی اربعین از حضور روحانیان مبلغ به‌صورت ویژه استفاده می‌شود، افزود: حضور حداکثری روحانیان در این آیین سیاست‌گذاری درستی است؛ زیرا روحانیان کوله به دوش در بین مردم پیاده تأثیرگذاری ویژه‌ای دارند./9314/202/ب2

ارسال نظرات