۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۳۶۱۵
امام جمعه صحنه:

تبعید امام رضا به خراسان زمینه های تقویت مکتب تشیع را فراهم کرد

امام جمعه صحنه با اشاره به اینکه تبعید امام رضا به خراسان مانع فعالیت های سیاسی و دینی ایشان نشد، گفت: برنامه های مأمون نه تنها نتوانست قیام شیعیان را علیه حکومت تعدیل کند بلکه سبب تقویت مکتب تشیع و فراهم شدن بسترهای تبلیغ و اشاعه دین توسط امام رضا (ع) در ایران را فراهم کرد.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی، امام جمعه شهرستان صحنه عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان، اساتید و مسؤولان حوزه علمیه شهرستان صحنه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام هشتم، فرزند پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع)، حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) ابراز داشت: امام رضا(ع)، خورشیدی فروزان و مایه افتخار برای کشور ایران است.

امام جمعه شهرستان صحنه، بیان کرد: مردم ایران عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و این عشق و ارادت را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام زارعی خاطرنشان کرد: توصیف عشق و ارادت به اهل بیت علیهم السلام قابل بیان نیست، حضور خدام آستان قدس در دهه کرامت سبب شد مردم استان کرمانشاه صحنه هایی زیبا و به یادماندنی از استقبال از آنها را رقم بزنند.

این مسؤول در ادامه افزود: مأمون عباسی تصور می کرد که با تبعید امام رضا(ع) از مدینه به خراسان می تواند امام را تحت کنترل و نظارت خود قرار داده و از فعالیتهای سیاسی و دینی او ممانعت بعمل آورد اما حضور حضرت ثامن الحجج (ع) شرایط بسیار خوبی برای اهل بیت و مذهب تشیع به وجود آورد.

امام جمعه شهرستان صحنه تصریح کرد: در طول مسیر بسیاری از مردم با فرزند رسول خدا(ص) آشنا شده و محبت اهل بیت علیهم السلام در قلب هزاران نفر شعله ور شد، برنامه های مأمون نه تنها نتوانست قیام شیعیان را علیه حکومت تعدیل کند بلکه سبب تقویت مکتب تشیع و فراهم شدن بسترهای تبلیغ و اشاعه دین توسط امام رضا (ع) در ایران شد.

وی اظهار داشت: در طول چند سال اقامت امام رضا (ع) در خراسان فرمایشات و بیانات گهرباری از ایشان به یادگار مانده است لذا بررسی و ارائه دستورالعمل های صادره توسط امام رضا (ع) می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) عنوان داشت: قویترین افراد در بین مردم کسانی هستند که به خدا توکل کنند و حد توکل این است که از غیر خدا نترسد و حضور و نقش پروردگار را در زندگی اش پر رنگ کند.

وی تأکید کرد: مؤمن واقعی و حقیقی لحظه ای تردید در جهت توکل و اعتماد به خدا به خود راه ندهد، انبیای الهی با توکل و توسل به خداوند متعال، دشمنان اسلام و ستمکاران را در نزد خود خوار و حقیر می ساختند و سختیهای مسیر برایشان سهل می گشت.

این مسؤول در پایان گفت: صله رحم و کمک به مؤمنان از ویژگیهای اخلاقی برجسته افراد با تقوا است، امید است افراد با پایبندی به صله رحم در قیامت از نزدیکان امام رضا (ع) باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات