۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۴۳۶۱۸
دبیر کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان اصفهان:

حضور روحانیت در جامعه برای مواجهه با جنگ نرم دشمنان ضروری است

حجت الاسلام غفاری برگزاری اجلاسیه و یادواره های شهدای روحانی را موجب معرفی آنها به نسل جوان دانست و گفت: با این برنامه ها مردم احساس می کنند که حضور روحانیت هم در جنگ تحمیلی بسیار تاثیرگذار بود و هم در مواجهه با جنگ نرم دشمنان ضروری است.‏
حجت الاسلام رضا غفاری پور

حجت الاسلام رضا غفاری پور، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان و دبیر کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان اصفهان در گفت ‌و گو ‏با خبرنگار ‏خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با هدف برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی، گفت: یکی از اهداف برگزاری این اجلاس زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای روحانیت است.

وی ادامه داد:‏ مقام معظم رهبری فرمودند: فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، برگزاری این گونه جلسات هم برای نسل امروز ما که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند و هم برای نسلی که آن دوران را دیده اند و سبب مرور و یادآوری خاطرات می شود ضرورت دارد.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان اصفهان، افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس معرفی شهدای روحانیت است، روحانیت ما همان گونه که مردم را برای حضور در عرصه دفاع از دین و انقلاب اسلامی دعوت می کردند خودشان پیشگام بودند.

حجت الاسلام غفاری پور گفت: ‏تعداد شهدای روحانی استان اصفهان نسبت به جمعیتشان بالاترین رقم را در بین اقشار مختلف دارد، یعنی اگر در دوران دفاع مقدس حوزه های علمیه حدود 4 هزار طلبه داشتند نزدیک به 590 نفر آنها به درجه رفیع شهادت رسیدند که نشان دهنده این است که تعداد شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار رقم بالایی است.

وی بیان داشت: برگزاری این گونه همایشها سبب می شود مردم احساس کنند که حضور روحانیت هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در دوران دفاع مقدس کنونی که با جنگ نرم دشمنان مواجه هستیم ضروری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در توضیح فعالیت های مختلفی که در حاشیه این همایش انجام می شود، اظهار داشت: این اجلاسیه که محصول مشترک حوزه علمیه و سپاه پاسداران است هر ساله در استان اصفهان و یادواره های آن در شهرستان های استان اصفهان برگزار می شود.

‏‏حجت الاسلام غفاری پور تصریح کرد: برای برگزاری چنین برنامه هایی از ماه ها قبل برای جمع آوری آثار و خاطرات شهدا و انعکاس آثار آنها، نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و جنگ نرم کنونی، بصیرت روحانیت و دشمن شناسی و بصیرت افزایی روحانیان در بین مردم تلاش زیادی می شود و در قالب نمایشگاه و همایش به مردم عرضه می شود./869/‏302/ب2

ارسال نظرات