۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۳۶۲۴
کارشناس مسائل مذهبی:

تقابل انجمن حجتیه با انقلاب اسلامی تقابلی ریشه دار و صدها ساله است

حجت الاسلام حدادپور تقابل انجمن حجتیه با انقلاب اسلامی را تقابلی ریشه دار دانست و گفت: این تقابل، زاییده اختلافی صدها ساله میان دو طیف از علمای تشیع یعنی اخباریون و ‏اصولیون است، در این که انجمن حجتیه طیفی نزدیک به اخباریون است شکی نیست، ‏در عین حال ریشه تقابل انجمن با انقلاب اسلامی را می توان در همین مسأله جست و جو کرد.‏
انجمن حجتیه

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره جریانهایی که ترویج افکار آنها انقلابی بودن حوزه های علمیه را تهدید می کند، گفت: انجمن حجتیه یکی از این جریانات است که قبل از وقوع انقلاب اسلامی و با نام و هدف دفاع از اسلام و تشیع در برابر ادیان انحرافی و به خصوص بهاییت بنا شد.

وی درباره اعتقادات انجمن حجتیه و تقابل آنها با انقلاب اسلامی، گفت: تقابل انجمن حجتیه با انقلاب اسلامی یک اتفاق ساده و یک ‏انحراف جدید و تصادفی نیست، بلکه زاییده اختلافی ریشه دار و صدها ساله میان دو طیف از علمای تشیع یعنی اخباریون و ‏اصولیون است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: از زمان قدیم افرادی بوده و اکنون نیز هستند که به منظور حفظ جایگاه رفیع ائمه اطهار(ع) در کسب معرفت، به اشتباه کسانی را که حرفی جدید در حوزه معارف دینی می زنند کافر و نجس معرفی می کنند، خصوصا فلاسفه و عرفای اسلامی آماج این هجمه ها از سوی اخباریون بوده اند.

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: در این که انجمن حجتیه چه در فعالیتهای گذشته و چه در فعالیتهای کنونی اش طیفی نزدیک به اخباریون است شکی نیست، در عین حال ریشه تقابل انجمن با انقلاب اسلامی را می توان در همین مسئله جست و جو کرد.

وی در ادامه گفت: پندار انجمنی ها این است که وقتی عقل هیچ تشخیص تعیین کننده ای نمی تواند داشته باشد طبیعتاً هیچ فرد غیر متصل به وحی نمی تواند جامعه را اداره کند، در حالی که وظایف مسلمین در برپایی اجرای احکام اسلام و برقراری عدالت اجتماعی بدون برپایی حکومت ممکن نیست.

استاد دانشگاه ابراز داشت:‏ اهالی انجمن حجتیه از آن جایی که معیار حق و باطل را شخص معصومین و نه رفتار و سیره حضرات(ع) می پندارند، خطر اصلی در برابر اسلام را اهل سنت معرفی می کنند، یعنی به جای این که با دشمنان رسمی بشریت و استکبار جهانی به ستیز برخیزند با اهل تسنن دشمنی می کنند. /869/302/ب2

ارسال نظرات