۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۴۳۶۴۶
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

دهکده جهانی و وجود کدخدا حقیقت خارجی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که باید از موضع قدرت و قوت با دیگران مذاکره کنیم نه این که آن ها را در جایگاه رفیع دیده و خود را حقیر ببینیم، گفت: اگر چنین باشد قانون جنگل حاکم می شود و استکبار کشور را می بلعد.
مصباحی مقدم

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که برخی نمی خواهند واقعیت بدعهدی و خصومت آمریکا را بپذیرند، گفت: برخی نگاه عمیق و راهبردی مقام معظم رهبری را نسبت به آمریکا و عملکرد آن به عنوان رأس استکبار جهانی ندارند.

 

وی افزود: این افراد دچار ضعف بینش و تحلیل هستند، این ضعف آن ها موجب می شود کسانی بگویند اگر با آمریکا گفت وگو کنیم مشکلات کشور حل می شود؛ از این رو برخی اظهار کردند که باید کدخدا را ببنیم یعنی با هر دولت و شرکتی در دولت های غربی و شرکت های وابسته به آن ها برای ایجاد ارتباط با ایران و حل مشکلات اقتصادی گفت وگو می شد آخرش منتهی می شد به جایی نمی رسیم و می گفتند آمریکا مانع است.

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که به برخی این تصور دست داد حال که همه راه ها به آمریکا ختم می شود راه حل مذاکره با آمریکا است، اظهار داشت: این افراد می گفتند اگر با کدخدا مذاکره شود اعضای دهکده جهانی با ما سازگاری و همراهی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: این نگاه دچار یک ضعف تحلیل اساسی و عمیق است چرا که دهکده جهانی حقیقت ندارد تا ما آن را یک مجموعه بدانیم که کدخدا داشته باشد، الان در دنیا تکثر حاکم است؛ قدرت هایی در مقابل آمریکا همانند چین، هند و روسیه هستند که داعیه های متفاوتی دارند و تسلیم آمریکا نشدند.

 

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این که این کشورها آمریکا را به عنوان کدخدا تلقی نمی کنند، ابراز داشت: این کشورها کم کم ادعای کدخدایی نیز می کنند، بر این اساس نمی توان گفت کدخدا آمریکا است؛ کشورهای قدرتمند و توانا از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی باید در مدیریت جهان نقش آفرینی کنند و سهم داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: از موضع ضعف برخورد کردن با استکبار جهانی به معنای این است که ما خودمان را در برابر آن ها ضعیف تلقی کرده و ابراز تسلیم می کنیم، چنین احساس ضعفی نباید وجود داشته باشد چرا که مقتضای انقلاب اسلامی و مقاومت ملت همین است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید از موضع قدرت و قوت با دیگران مذاکره کنیم نه این که آن ها را در جایگاه رفیع دیده و خود را حقیر ببینیم؛ اگر چنین باشد قانون جنگل حاکم می شود و استکبار کشور را بلعیده و اجازه نمی دهد که سرپای خود بایستیم.

 

وی اضافه کرد: بهترین راهبرد را رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته اند و این است که ما باید در برابر استکبار جهانی با قوت و قدرت بایستیم و مسیر خود را دنبال کنیم که تا کنون از این کار نتیجه گرفته و از این به بعد هم نتیجه خواهیم گرفت./1323/ت302/ج

ارسال نظرات