۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۴۳۷۱۷
آیت الله مهدوی:

عمل کردن به قرآن زمینه ساز تربیت انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ترویج معارف و فرهنگ قرآنی در جامعه و در بین نسل جوان، گفت: انس با قرآن باید مقدمه و زمینه‌ای باشد برای عمل کردن به قرآن و عمل کردن به قرآن زمینه ساز و مقدمه تربیت انسان است.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در همایش تخصصی حافظان قرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به برگزاری جلسات قرآن با اهداف صحیح خوانی، صوت و لحن، ترجمه و حفظ و تفسیر قرآن کریم در سطح استان اصفهان، گفت: کتابت قران کریم در گذشته امر رایج بود ولی امروزه به ندرت چنین کاری صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان فعالیتهای قرآنی را در راستای انس گرفتن اشخاص با قرآن عنوان کرد و افزود: انس با قرآن باید مقدمه و زمینه‌ای باشد برای عمل کردن به قرآن، عمل کردن به قرآن زمینه ساز و مقدمه تربیت انسان است.

وی روخوانی قرآن را زمینه‌ای برای فهم قرآن دانست و تصریح کرد: یکی از توانایی و ظرفیتهای حفظان قرآن کریم این است که می‌توانند دیگران را با قران مأنوس و آشنا سازند، تلاش همگانی لازم است تا بتوانیم موجی از جلسات قرآنی ایجاد کنیم و این مسأله نیازمند حمایتهای مسؤولان است.

آیت الله مهدوی ضمن تأکید بر لزوم همکاری مسؤولان و دستگاه‌های مختلف برای ایجاد موج جلسات قرآنی و ترویج معارف قرآنی، اظهار کرد: باید طرحهای مختلف تشویقی برای نسل جوان صورت بگیرد تا به فعالیتهای قرآنی بپردازند، قرآن مورد علاقه مردم است و باید در راستای ترویج آن تلاش کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انس با قرآن کریم را در راستای علاقه به قرآن ذکر کرد و گفت: مردم همانطور که علاقمند و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و برای حفظ این علاقه باید ایشان را بشناسند باید قرآن را اگر دوست داریم به خوبی بشناسیم و فهم دقیق و درست اسرار قرآن کریم تنها با انس با اهل بیت(ع) میسر می شود./202/1304/ب1

ارسال نظرات