۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۴۳۷۳۸
آیت الله اعرافی:

حوزه با تفکر بسیجی می تواند مولد فکر انقلاب در جهان معاصر باشد

آیت الله اعرافی عمل فراتر از تاکتیک های معمولی در بسیج را یکی از ویژگی های مهم بسیج دانست وتاکید کرد که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب خلع سلاح دشمن در برابر این تاکتیک ها شده است.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در همایش نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی که در محل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت مشهد برگزار شد، به نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی پرداخت و اظهار داشت: بسیج در همه فراز و فرودهایی که حوزه های علمیه و عالمان دین با آن روبرو بوده است حضور مستدام داشته است.


وی با بیان این که بسیج حقیقتی است که در تاریخ اسلام ریشه دارد، اظهار داشت: پیشرفت اسلام با بسیج بوده است و ریشه اسلام را باید از صدر اسلام دید.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که عالی ترین مظهر اجتماع دو پایه قدرت اندیشه ولایی و رهبری و مردم بوده است، گفت: بسیج، امری ولایی و مردمی است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه به شکل گیری نظم و انضباط بسیج در پرتو اندیشه های الهی و آرمانی اشاره کرد و افزود: بسیج، نهادی استوار بر کار نظامی صرف نیست؛ بلکه به تمام قلمروهایی که دشمن از آن نفوذ می کند، نگاه راهبردی و جامع دارد.

 

وی عمل فراتر از تاکتیک های معمولی در بسیج را یکی از ویژگی های مهم بسیج دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب خلع سلاح دشمن در برابر این تاکتیک ها شده است.

 

آیت الله اعرافی با بیان این که بسیج ریشه در ولایت و زعامت اسلامی و اعتقاد و انگیزه های انقلابی در اسلام دارد، خاطر نشان کرد: بسیج فراتر از مرزهای جغرافیایی جریان داردکه این حرکت بین المللی با نگاه امام  خمینی (ره) شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) بسیجیان را بشارت دادند و جهان اسلامی را به بسیج مردمی توصیه و سفارش کردند، اظهار داشت: بسیج مظهر دانش، اخلاق، از خودگذشتگی و عشق به آرمان های الهی است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با تاکید بر این که حوزه های علمیه بسیجی باید این ویژگی ها را حفظ کنند و مولد فکر انقلاب در جهان معاصر باشند، خاطر نشان کرد: بسیج در حوزه باید در علوم انسانی حضور قوی داشته باشند و شعائر انقلاب در حوزه استوار باشد.

 

وی با اشاره به این که انتظار از شخص بسیجی که در پرتو ولایت حرکت می کند بالاست، افزود: امروز باید در برابر معادلات استکباری قدرتمند بود و این امر، فکر و اندیشه ای می خواهد که بسیج حوزه های علمیه باید اینگونه بوده و پاسدار فکر انقلابی و دینی باشند.

 

آیت الله اعرافی در پایان با بیان این که امروز قدم های خوبی نسبت به بسیج در حوزه های علمیه برداشته شده است که انتظار می رود که برنامه ریزی های دیگری نیز انجام شود، خاطر نشان کرد: انتظار می رود بسیج، تاریخ دفاع مقدس را به طلاب آموزش دهد و جایگاه علمی طلبه فاضل و استاد بسیجی تبیین شود تا در مقابل تهدیدهای دشمن با قدرت ایستادگی کنند.


خاطر نشان می شود؛ سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان، همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجج اسلام محمود ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، محمود محمدی شاهرودی، مسؤول سازمان بسیج طلاب سراسر کشور و سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور از دیگر برنامه های این مراسم بود که برگزار شد./859/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات