۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۷۵۱
رحمانی فضلی درجمع خبرنگاران؛

نهی از منکر به چند مورد خاص محدود نشود

رحمانی فضلی گفت: خطاب اصلی امربه معروف و نهی از منکر همه مردم هستند، که نباید به دو یا سه موضوع خاص خلاصه کرد.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه نخستین گردهمایی روسای شورای امربه معروف و نهی از منکر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره سخنان دادستان تهران مبنی بر اینکه گاهی لازم است به جای برخوردهای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب برخورد سرهنگی صورت گیرد، گفت: این موضوع را از خود ایشان بپرسید.

وی افزود: شاید منظور ایشان بوده است که اگر سازمان یا تشکیلاتی با برنامه‌ریزی قصد چنین ایجاد فساد را داشته باشد باید براساس قانون چنین برخوردی کرد.

وزیر کشور با اشاره به این که امربه معروف و نهی‌از منکر وظیفه همه مردم است، عنوان کرد: خطاب اصلی امر به معروف و نهی از منکر همه مردم هستند اما چون حکومت مسؤول اداره جامعه است به نمایندگی از طرف مردم رسالت زمینه‌سازی برای تحقق امر به معروف و نهی‌از منکر را بر عهده دارد.

رحمانی فضلی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر را صرفا به دو یا سه موضوع خاص خلاصه کنیم بلکه باید به صورت عمومی همه نیکی‌ها را تقویت کرده و با همه بدی‌ها، زشتی ها و پلیدی ها مبارزه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید امربه معروف و نهی‌از منکر بر اساس فطرت و عقل انسان‌ها باشد هرجاهم که نیاز است قانون اعمال شود./807/پ202/ج

ارسال نظرات