۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۳۷۷۵
رییس سازمان اوقاف:

دانشگاه علوم و معارف قرآن در نقشه جامع علمی کشور ارتقا می‌یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خواستار تدوین و طراحی سند ۲۰ ساله علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شد و گفت: در حوزه قرآن شبهات زیادی مطرح است که باید شناسایی و به آن جواب داد نه اینکه منفعلانه عمل کرد.
علی محمدی
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درمراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی قم برگزار شد در سخنانی به تشییع پیکر چند شهید مدافع حرم در قم اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم شهدای با عظمتی هستند و با مجاهدت و فداکاری از حریم اهل‌بیت(ع) و حریم ایران و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و مظلومانه به شهادت می‌رسند و اگر نبود این مجاهدات، دشمنان در داخل کشور با ما درگیر می‌شدند.
 
رییس سازمان اوقاف  بیان کرد: راهی که امروز ما را در مسیر حق هدایت می‌کند و  سبب خیر دنیا و آخرت ماست این است که راه امام و سخنان و مواضع ایشان را به عنوان اصول و بینات بپذیریم و به عنوان نقشه راه به آن عمل کنیم.
 
وی تاکید کرد: امام به ما قطب‌نمای ولایت فقیه را داد تا در پرتو تبعیت از آن به مملکت آسیبی نرسد و تجربه نیز این را نشان داده است. در فتنه ۸۸ هدف فتنه‌گران ضربه  زدن به  ولایت فقیه بود ولی مردم ۹ دیماه ۸۸ به صورت خودجوش در تبعیت از ولایت به صحنه آمدند و همه این فتنه را از بین بردند و دشمنان مأیوس شدند.
 
رییس سازمان اوقاف  ادامه داد: در کشورهای اطراف ما دشمنان اسلام ، قتل و غارت راه انداخته‌اند وهدف اصلی آنان انقلاب اسلامی و ایران بود که با لطف الهی و مدد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این توطئه‌ها ناکام ماند و البته یکی از مهمترین عوامل موفقیت و توفیقات نظام ، تبعیت مردم از ولایت فقیه و رهبری است. 
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حال حاضر نیز طریق اهل بیت(ع) همان حرکت در مسیر مواضع و فرامین  مقام معظم رهبری و توجه به مواضع و بیانیه‌های امام(ره) است.
 
وی با بیان اینکه امام(ره) فرمود که مقصد ما قرآن است؛ یعنی انقلاب و نظام اسلامی و این همه شهید برای این است که معارف قرآن در جامعه پیاده و اجرا شود، گفت: امروز نیز خط مشی ما در دانشگاه علوم و معارف قرآن باید پیشتازی در اطاعت از فرامین رهبری باشد.
 
حجت الاسلام محمدی   تصریح کرد: دانشگاه باید از الآن نقشه و هدف کلی خود را برای ۲۰ سال آینده طراحی کند. رهبری فرمودند که ما در ۲۰ سال آینده بدنبال ایرانی برخودار از عدالت جهادگر و پاک و دلسوز و توسعه یافته هستیم از این رو اساتید و مسئولان دانشگاه موظفند مدیرانی شایسته و لایق برای این امر تربیت کنند؛ زیرا این دانشجویان باید کشور را در آینده اداره کنند.
 
وی با بیان اینکه انضباط اخلاقی، بصیرت سیاسی و افتخار به هویت دینی  وروحیه انقلابی باید در میان دانشجویان تقویت شود و این مستلزم آن است که ما دانشجویانی در این تراز تربیت کنیم، تصریح کرد: در حوزه قرآن شبهات زیادی مطرح می شود  که باید شناسایی کرده و جواب ان را بدهیم ؛ از الآن باید در مقابل این هجمه‌ها برنامه داشته باشیم نه اینکه منفعلانه در مقابل شبهات مطرح شده دیگران بایستیم.
 
محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید از پژوهشگران نوآور و دیپلماسی علمی حمایت شود؛ قرآن کتابی جهانی است و باید مراقب باشیم دشمن  در قالب مراودات علمی، در میان ما نفوذ نکند و مراقب نفوذی ها باشیم.
 
وی افزود: هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای کشور از دیگر اهداف ما باید باشد؛ زیرا امروز هجمه زیادی با شبهات علیه قرآن می‌شود که مقالات باید در این راستا قدم بردارند تا نیاز کشور تأمین شود همچنین دانشگاه باید توجه به نقشه جامع علمی کشور داشته باشد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نباید به بهانه انتخابات و بده بستان‌های سیاسی اصل نظام را زیر سؤال ببریم، عنوان کرد: آنجا که می‌تواند کار ریشه ای  و اساسی انجام دهد دانشگاه و حوزه است؛ زیرا همین طلاب و روحانیون و دانشجویان، آینده کشور را اداره خواهند کرد به همین جهت مقام معظم  رهبری فرموده حوزه باید انقلابی بماند و انقلابی فکر کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: چند وقت پیش آیت‌الله عابدی یادداشتی چند صفحه‌ای برای من فرستادند که با اوضاع جسمی که من دارم این مسئولیت را از دوشم بردارید که من چندان جدی نگرفتم اما اخیرا ایشان در بیمارستان عمل جراحی داشتند؛ لذا با در نظرگیری این شرایط اجبارا از خدمات ایشان محروم ماندیم. 
 
محمدی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جسمی و مشغله تدریس و... ایشان در این مدت دانشگاه را به خوبی اداره کردند که ما از ایشان تشکر می‌کنیم ولی به عنوان عضو هیئت امناء در خدمت ایشان خواهیم بود.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با توجه به ارتباط مجموعه سازمان اوقاف و دانشگاه، مسئولیت اداره دانشگاه هم به مجموعه مسئولیت ما اضافه می‌شود و چون بنده نمی‌توانم دائما در دانشگاه باشم حجت‌الاسلام والمسلمین الهی زاده که چهره‌ای قرآنی است به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه معرفی می‌شوند و انتظار داریم که معاونان دانشگاه و دیگر اعضا به وی کمک کنند و مراجعات و کارها نیز باید از طریق ایشان انجام شود./1325/د102/ی
ارسال نظرات