۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۷۸۹
آیت الله مجتهد شبستری:

گزینش استاد در دانشگاه ها با اهتمام بیشتری صورت پذیرد

امام جمعه تبریز با بیان این که حراست چشمان ناظر در دانشگاه ها است، گفت: باید در گزینش اساتید دانشگاه ها دقت بیشتری داشت، استاد از اهمیت بالائی برخوردار است.
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار مسؤولان حراست دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار با مسؤولان حراست دانشگاه‌های پیام نور استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: یکی از القاب حضرت ثامن الحجج(ع) «عالم آل محمد» است.

وی با بیان اینکه ما باید در دانشگاه‌ها درجلسات هم اندیشی و آزاداندیشی که برقرار می شود چگونگی مناظره و مباحثه با افکار گوناگون را از ائمه(ع) بیاموزیم، ابراز داشت: دانشگاه های ما باید علم توأم با ایمان  و با اقتباس از آیات نورانی قرآن که دعوت به علم کرده است در مسیر علم اندوزی قرار گیرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اولین آیه‌ای که بر پیامبر اسلام نازل شده سوره علق است، اوایل سوره علق به عنوان مقدمه‌ای است که ای پیامبر برنامه آینده تو بر دو اصل استوار است؛ یکی ایمان و دیگری علم است، همین طور هم شد و در صدر اسلام ما شاهد هستیم دانشمندان بزرگی در جهان اسلام تربیت شدند.

وی ابراز داشت: در آن زمانی که در اروپا و غرب خبری از علم و تکنیک نبود دانشمندان اسلامی پرچمدار علم بودند، مانند شیخ الرئیس بوعلی سینا، فارابی، زکریای رازی و سایر دانشمندان در دامن اسلام با استفاده از قرآن و مکتب اهل بیت(ع)  تربیت شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید دانشگاه‌های ما حقیقتا مظهر علم و ایمان باشند، تصریح کرد: طبق روایات علم نور است و در دل کسانی که اهلیت آن را دارند، این نور ساطع خواهد شد، اگر کسانی از سرمایه ایمان برخوردار باشند علوم آنها و علومی که فرا می گیرند، علوم نافعی خواهد بود و محصلان آن منشأ برکاتی در جامعه خواهند شد.

وی افزود: اگر علم و ایمان توأم با یکدیگر باشند، محصل و دانشجوی آن دین فروش و مملکت فروش نخواهند بود و به دنبال مطامع مادی نبوده، بلکه برای خدمت به خلق، خدمت به دین و خدمت به جامعه حرکت خواهد کرد، امید است دانشگاه پیام نور از این دانشگاه ها باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) مسأله حراست در دانشگاه ها را یک مسأله مهم و اساسی دانست و افزود: امیرمؤمنان علی(ع) به مالک اشتر دستور می دهد چشمانی که ناظر تو در تشکیلات زیر نظر تو باید باشند تا عیونی برای نظارت بر عملکرد آنها داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش استاد در تربیت دانشجو، خاطرنشان کرد: باید در انتخاب استاد و گزینش دانشجو دقت نظر صورت گیرد، اگر استاد فرد دلسوز و متعهدی باشد، قطعاً از روی دلسوزی و تعهدی که دارد در تعلیم و تربیت هم موفق خواهد بود./854/202/ب2

ارسال نظرات