۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۳۷۹۶
حجت الاسلام اسلامی تشریح کرد؛

اهداف عزیمت کاروانهای حرم امام رضا به مناطق مختلف کشور

مبلغ همراه کاروان زیر سایه خورشید در آئین برافراشتن پرچم متبرک بارگاه حضرت امام رضا(ع) در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، گفت: شعاری که امسال کاروان فرهنگی تبلیغی زیر سایه خورشید با آن پیام پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) را به همه جا می برد، پیرامون سیره زندگانی امام هشتم است.
حجت الاسلام محمدجواد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آئین برافراشتن پرچم متبرک بارگاه حضرت امام رضا(ع)، عصر امروز در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان با حضور پرشکوه بسیجیان و خادمان حرم بارگاه رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد اسلامی، مبلغ همراه کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم با تقدیر از استقبال باشکوه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری و رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) از خادمان آستان قدس رضوی، به تشریح اهداف عزیمت کاروانهای حرم امام رضا(ع) به مناطق مختلف کشور پرداخت.

حجت الاسلام اسلامی گفت: شعاری که امسال کاروان فرهنگی تبلیغی زیر سایه خورشید با آن پیام پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) را به همه جا می برد، پیرامون سیره زندگانی امام هشتم است.

وی ادامه داد: نکته ای که رهبر معظم انقلاب از زندگانی حضرت امام رضا(ع) بیان کرده اند، چنین است ‌که اگر بخواهیم در سه کلمه زندگانی آن امام عزیز را خلاصه کنیم باید بگوئیم که امام رضا(ع) زندگانی اش در مبارزه دائمی خستگی ناپذیر خلاصه می شود.

این کارشناس مسائل دینی، به وجود جریانهای منحرف در جامعه شیعی و غیرشیعی دوران حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت:‌ شبهات مختلفی از جانب مادی گراها، مسیحیان، یهودیان و دیگر مکاتب غیراسلامی در جامعه اسلامی دوران زندگی حضرت امام رضا(ع) رواج پیدا کرده بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در جریان شیعی، جریانهایی مانند غلات، واقفه، شش امامیها، چهار امامیها، زیدیها، در مقابل ولایت امام رضا(ع) قد علم کرده بودند و شبهه افکنی بسیار شدیدی می کردند که در این میان نقش مبارزات علمی امام رضا(ع) در پاینده نگه داشتن شیعه غیر قابل انکار است.

این مبلغ دینی اضافه کرد:‌ اگر توجه کنیم رهبر فرزانه انقلاب در انتخاب واژه مبارزه، می خواهند این نکته را بفهمانند که مبارزه تنها در جبهه جنگ نیست؛ بلکه مبارزه، جبهه های جنگ و جبهه های علمی است.

وی گفت: مرحله بعدی، جبهه نرم یا همان جنگ نرم است، فضای کنونی بسیار شبیه به عصر رضوی است، در عصر رضوی، شبهات زیادی در جامعه رواج داده شده بود که جوابهای امام رضا(ع) را می توان در کتابهایی مانند عیون اخبار الرضا و التوحید شیخ صدوق مطالعه کرد.

حجت الاسلام اسلامی با بیان اینکه شرایط کنونی اسلام شباهت بسیاری با دوران امام رضا(ع) دارد، افزود:‌ مبارزه ای که در این عصر باید در دستور کار قرار گیرد همان مبارزه ای است که در عصر امام رضا(ع) شکل گرفت.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دومین نکته ای که در شعار کاروان زیر سایه خورشید، مورد توجه قرار می گیرد، ضرورت دائمی بودن مبارزه است، اظهار داشت: هیچ گاه دشمن در هیچ زمانی از پای ننشسته و اینکه فرض کنیم جمهوری اسلامی شکل گرفت و کشور حاکمی دارد، ولی فقیه دارد و به پیروزی رسیده ایم و مبارزه تمام شده، اینگونه نیست؛ مبارزه تمام نشده و از همان روز نخست شکل گیری انقلاب ادامه داشته و ادامه هم دارد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه سر منشأ دوام، بحث ارتباط انسان با ولایت است، ابراز داشت: منظومه ولایت در معارف شیعی سر منشأ خوبی برای دائمی شدن مبارزه است.

حجت الاسلام اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از پیام های کاروان زیر سایه خورشید، این است که اگر در هر شرایطی نتوانستیم از فضای پرفیض حرم استفاده کنیم، هر جا اراده کنیم، می توانیم حرم را تجسم و همانجا سلام به محضر امام عرض کنیم و ارتباط با امام رضا(ع) را برقرار سازیم.

وی، سومین نکته را بحث خستگی ناپذیری دانست و افزود: جهاد و مبارزه اساساً بحث خستگی ناپذیری دارد، یعنی مقتضیات جهاد، خستگی ناپذیری است که اگر این ویژگی نباشد، اگر نگوئیم متوقف می شود، کیفیت آن از بین می رود.

گفتنی است، در این آئین، پرچم متبرک بارگاه حضرت ثامن الحجج در میدان امام رضا(ع) سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برافراشته شد و در پایان نشان متبرک حرم مقدس رضوی به فرمانده و جمعی از مسؤولان سپاه استان چهارمحال و بختیاری اعطا شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات