۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۸۲۳

حال و هوای مشهدالرضا در شب میلاد معین الضعفا

همزمان با شب یازدهم ذیقعده، سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، مشهدالرضا میزبان قدومهای عاشقانش شد.
حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، این شبها و روزها مشهد حال و هوای عجیبی دارد، خیابانهای شهر چراغانی و آذین بندی شده است، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد حتی کودکان مساجد و حسینیه های شهر را برای این جشن باشکوه آماده کرده اند.

پرچمهای مزین به نامهای مبارک علی بن موسی الرضا، معین الضعفاء، یاضامن آهو و یارضازینت بخش کوچه و خیابان شهر مقدس مشهد شده است.

عده ای از مردم مشهد در مبادی ورودی شهر به استقبال هیأتها و کاروانهای زائران پیاده آمده اند تا به رسم ادب، آداب میزبانی را به جای آورند.

طواف عشق

حرم رضوی رنگ و بوی دیگری دارد، درحالی که سرتاسر چراغانی و نورباران است میزبان جمعیتی عاشق است که همچون پروانه ضریح مطهرش را طواف می کنند.

میلیونها عاشق و دلداده ای که از اقصی نقاط جهان اسلام سواره و پیاده خود را به این آستان ملکوتی رسانده اند، ارادتمندانی که شوق زیارت در چشمهایشان برق می زند، اشکها برگونه هایشان جاری و زمزمه رضا رضا بر لب دارند.

این شبها حرم رضوی حال و هوای عجیبی دارد، صحن و سرای آکنده از عطر دلانگیز معنویت در این شبها و روزها حسی دارد که هیچگاه و در هیچ کجا تجربه اش نکرده ایم.

شبکه های رادیویی و تلویزیونی با پخش گزارشهای متوالی از صحن و سرای رضوی، دل میلیونها عاشق و دلداده را از گوشه گوشه این شهر و کشور روانه این دیار عشق میکنند.

و اما...

آنها که مدتهاست گوشه نشین بیمارستانها، آسایشگاه ها، خانه های سالمندان شده اند، امشب یکپارچه چشم به تلویزیون و تصاویر حرم دوخته اند، اینجاست که صدای شکستن دلها را میشنوی و  درد غریبی که در چشمها موج می زند را لمس می کنی.

دستهای نیازی که با تمام توان به سوی آسمان بلند شده و معین الضعفا را صدا می زنند؛ رضا رضا می کنند و با عشق او را می خوانند او که همیشه یار و یاور ضعیفان و محرومان بود.

گلباران حرم رضوی

همزمان با شب ميلاد سراسر نور و بركت حضرت معين الضعفاء، امام علي بن موسي الرضا(ع) حرم مطهر ایشان گلباران شد.

براساس این گزارش جمع کثیری از اقشار مختلف مردم مشهد در میدان شهدا گردهم آمدند، ارادتمندانی که خادمان بارگاه ملکوتی جلودار شان بودند، با در دستداشتن شاخههای گل ضمن مدیحهسرایی مداحان، مسیر به سمت حرم رضوی را پیاده پیمودند.

این جمعیت از بست شیخ طوسی وارد حرم مطهر شده و پس از عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی اجتماع کردند و به استماع سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) نشستند.

نوای ملکوتی اذان مغرب طنین انداز شد و زائران و مجاوران رضوی در صفوفی یکپارچه و متحد نماز مغرب و عشاء را به امامت آیت الله نوری همدانی اقامه کردند.

آغاز جشن مقاومت

امشب، حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) میزبان 12 تولیت از عتبات مقدسه عراق، سوره و ایران است که با حضور حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد و جمعی از مسؤولان استانی و لشکری و کشوری، در جمع زائران و مجاوران رضوی برای جشن مقاومت گردهم آمده اند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم از سوی جواد حسینی آغاز شد و با شعرخوانی تنی چند از شاعران و قرائت پیام سید حسن نصرالله از سوی «شیخ نعیم قاووق» نماینده دبیرکل حزب الله لبنان ادامه یافت.

در ادامه این مراسم نوای «لبیک یا حسین» از سوی زائران و مجاوران در حریم ملکوتی رضوی طنین انداز شد و حاج مهدی سماواتی به مدیحه سرایی پرداخت.

شعرخوانی و اجرای سرود از سوی گروه «رهپویان ولایت»، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی و مداحی حاج احمد واعظی از بخش های پایانی این مراسم بود.

گفتنی است، حرم مطهر رضوی از امروز صبح با تعویض پرچم و پوش گنبدضریح مطهر آماده برگزاری جشن باشکوه مقاومت با شعار «امام رضا، الگوی مبارز خستگی ناپذیر» و پذیرایی از عاشقان ولایت و امامت است.

از اتفاقات مبارک امروز در آستانه میلاد امام رضا(ع) تشرف «کریستیانا هرناندز ویدال» بانوی اسپانیایی به دین مبین اسلام است که طی مراسمی نام مرضیه را برای خود برگزید و سپس در محضر امام رضا(ع) پیمان ازدواج با جوانی ایرانی بست.

یادآوری می شود، جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) در سایر اماکن مذهبی، مساجد، حسینهها و تکایای سرتاسر مشهد امشب با نورافشانی، توزیع شربت و شیرینی برگزار شد.​/1308/201/ب2

ارسال نظرات