۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۳۸۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ائمه اطهار مظهر و کانون وحدت همه ادیان الهی هستند

حجت الاسلام نوین با بیان این که ائمه اطهار(ع) مظهر و کانون وحدت همه ادیان الهی هستند، گفت: محبت به اهل بیت(ع) انسان را سعادتمند می کند.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نوین، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در آیین میلاد امام رضا(ع) در حسینیه امامت تبریز، با بیان اینکه بشر با گمراهیهای خود از وحدت دور می شود، گفت: ائمه اطهار(ع) کانون و مظهر وحدت همه ادیان الهی است.

وی محبت ائمه اطهار(ع) را عامل سعادت انسان دانست و افزود: محبت اهل بیت(ع) باید همراه با اطاعت باشد، محبت به اهل بیت(ع) انسان را سعادتمند می کند چنانچه بارها مشاهده می کنیم که از دیگر ادیان و مذاهب در این آیینها شرکت می کنند، این عشق و محبت انسان را به سمت اطاعت خواهد کشاند و او را سعادتمند خواهد کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: دشمنان اهل بیت(ع) به خاطر این که روحشان با اهل بیت(ع) سنخیت ندارد، از فیض و کمالات اهل بیت(ع) بی بهره اند و محبت آنها در دلشان وارد نمی شود، کسی که محب اهل بیت(ع) است باید مطیع اوامر آن ها نیز باشد و دوست داشتن تنها کفایت نمی کند، محبت باید همراه با اطاعت باشد.

وی افزود: شخصی از امام رضا(ع) پرسید چقدر مرا دوست داری، حضرت پاسخ دادند هر موقع می خواهی بدانی جایگاه تو پیش ما چطور است، ببین جایگاه ما پیش تو چگونه است، همان اندازه که ما امام را دوست داریم امام همان اندازه ما را دوست دارد و این انعکاس حالات محبوب و محب است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای منطقه ای و جهانی، اظهار داشت: آمریکا و حامیان آنها هیچوقت قابل اعتماد نبوده و وعده های دروغین آنها همیشه پوچ و بی اساس است، از این رو ملت و مسؤولان باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با اختلاف افکنی و تفرقه بین جهان اسلام و با وارد کردن گروه های تروریستی تکفیری با نام اسلام، تلاش دارد چهره اسلام را مخدوش کند، تصریح کرد: پروژه اسلام هراسی و نمایش چهره ای کریه از مسلمانان با هدف تخریب وجه اسلام صورت می گیرد.

حجت الاسلام نوین با اشاره به رشادت رزمندگان مدافع حرم، آنها را مظلومترین شهدای تاریخ اسلام خواند و بیان داشت: رزمندگان مدافع حرم در فراسوی مرزها از حرم اهل بیت (ع) صیانت و حفاظت می کنند و با شهادت در این مسیر، امنیت وآسایش را به مستضعفان جهان به ویژه ایران به ارمغان می آورند.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم به دفاع از حرم و فرهنگ قرآن و عترت برخاستند، گفت: امروز این افتخار برای سرداران و سربازان انقلاب اسلامی وجود دارد که هم از حرم و هم از تفکر و فرهنگ قرآن و عترت دفاع کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات