۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۴۳۸۸۴
جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

محور مقاومت مدافع منافع جهان اسلام است

جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: مقاومت نقش دفاع از تمام منافع کشورهای اسلامی در منطقه را در مقابل همه تهدیدهای صهیونیستی و استعماری بر عهده دارد.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مهدی شکیبایی، جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین شب گذشته در همایش «نقش مقاومت در دفاع از منافع ملی» که در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نقطه عطف آنچه در منطقه شاهد آن هستیم به جنگ 33 روزه و پیروزی حزب الله در این نبرد بر می گردد.

وی با اشاره به تشکیل نمایندگی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در آذربایجان غربی، افزود: مقاومت نقش دفاع از تمام منافع کشورهای اسلامی در منطقه را در مقابل همه تهدیدهای صهیونیستی و استعماری بر عهده دارد.

جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه همزمان با عقب نشینی صهیونیسم از جنوب لبنان نخستین دفتر جمعیت در سال 2000 تأسیس شد، گفت: شعبات و دفاتر جمعیت پس از 17 سال فعالیت در تهران از شش ماه پیش با تأسیس اولین دفتر نمایندگی خود در ارومیه اقدام به گسترش این دفاتر کرد.

وی افزود: حمایت از فلسطین در حوزه های سیاسی، اقتصادی و حقوقی در دستور کار جمعیت دفاع از ملت فلسطین قرار گرفت و کمیته سیاسی فقه بین الملل در زمینه مسائل حقوقی تلاشهای زیادی کرده است.

شکیبایی با اشاره به ضعف عملکرد داخلی و خارجی نسبت به مسأله فلسطین، ادامه داد: قضیه فلسطین که در دهه های 70 و 80 در اولویت جهان اسلام بود، از این اولویت خارج شده و شاهد درگیری خود کشورهای اسلامی هستیم.

وی شیب تحولات منطقه را تند و شبیه جزر و مدی نامنظم دانست و تصریح کرد: محور درگیریها و اتحاد مسلمین فلسطین است و آنچه در منطقه شاهد آن هستیم پس از پیروزی حزب الله در لبنان رخ داد.

جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: پیروزی حزب الله و شکست صهیونیسم در جنگ 33 روزه ثابت کرد که طرح سلطه بر جهان اسلام شکست خورده و در حال عقب رانده شدن است.

وی به تغییر تاکتیکی آمریکا و غرب علیه ایران و تحولات منطقه اشاره و اضافه کرد: ایجاد اختلافات داخلی و طرح ارتجاع عربستان با هدف لطمه زدن به بیداری اسلامی و محور مقاومت شکل گرفت./936/202/ب2

ارسال نظرات