۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۸۸۵
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

چپاول منابع اقتصادی کشورها مهم ترین هدف غرب در حمایت از صهیونیسم است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران چپاول منابع اقتصادی کشورهای اسلامی را یکی دیگر از اهداف جهان غرب در ایجاد و حمایت از صهیونیسم دانست و گفت: از نظر جهان الحاد و غرب منابع مالی زیادی نباید در اختیار مسلمانان قرار گیرد و همواره قدرت و ثروت باید در اختیار آنان باشد.
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران شب گذشته در همایش «نقش مقاومت در دفاع از منافع ملی» که در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خانه جوان ارومیه برگزار شد ضمن تبریک میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: طرح نهضت امام خمینی(ره) با هدف ایجاد جهش و توسعه در امت اسلامی به وجود آمده و هدف از آن مقابله با طرح استعماری فساد آفرین جهان سلطه بود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به معرفی چهره نفاق و تلاش صهیونیسم برای اشاعه فساد در جهان می پردازد، افزود: طرح مقاومت اسلامی برای حمایت از جهان اسلام بوده و اگر چنین طرحی اجرا نمی شد، امروز بنا به فرموده الهی هیچ مسجد و معبد و سومعه سرایی برای عبادت در روی زمین نمانده بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران هدف از ایجاد حکومت صهیونیستی در منطقه اسلامی را تلاش برای گسست در بین امت اسلامی و ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمین دانست و گفت: انگلیس، فرانسه و آمریکا سه کشوری هستند که در ایجاد صهیونیسم نقش داشته و با طرح آنان این رژیم غاصب در منطقه شکل گرفته است.

وی با اشاره به سابقه استعماری دول غربی و تجاوز آنان به کشورهای اسلامی ادامه داد: در تاریخ ثبت است که طرح استعماری چپاول کشورهای اسلامی با استفاده از زور مطلق وارد این منطقه شده و ابتدا با یک میلیون کشته الجزایر را مورد هجوم قرار داده و وضعیت فعلی دول آفریقایی با وجود منابع و ثروت غنی نماینگر چهره و نیت حقیقی جهان استعمار و سلطه است.

ابوشریف تجزیه و تفکیک کشورهای اسلامی را خواست و هدف استعماری جهان غرب عنوان و اضافه کرد: جهان اسلام امروز شاهد تکه شدن هایی است که با هدف ایجاد اختلاف و درگیری رخ داده و امروز شاهد جنگ و نزاع در این کشورها هستیم.

وی ایجاد غربگرایی و درو ساختن مردم از ارزشها و باورهای دینی را یکی از مهمترین شاخصه های فعالیت غرب در جهان اسلام دانست و افزود: با ایجاد مدارس غربی، ترویج تفکر الحادی و گسترش فساد و بی بند و باری در بین مسلمانان غرب تلاش کرد تا مردم را از اسلام اصیل دور کند.

چپاول منابع اقتصادی کشورها از اهداف غرب در حمایت از صهیونیسم است

این مبارز فلسطینی چپاول منابع اقتصادی کشورهای اسلامی را یکی دیگر از اهداف جهان غرب در ایجاد و حمایت از صهیونیسم عنوان و تصریح کرد: از نظر جهان الحاد و غرب منابع مالی زیادی نباید در اختیار مسلمانان قرار گیرد و همواره قدرت و ثروت باید در اختیار آنان باشد.

وی با اشاره به درآمد 340 هزار میلیارد دلاری عربستان در سالهای اخیر، گفت: غرب اجازه استفاده از این منابع را به دولت عربستان نداده و با وارد کردن آل سعود به جنگهای منطقه سعی در ایجاد خسارات فراوان و چپاول ثروت نفتی آنان دارد.

ابوشریف جنگ هشت ساله ایران و عراق، تحریمهای اقتصادی و مصادره اموال ایران را در راستای تضعیف اقتصادی کشورهای اسلامی و طرح استعماری خواند و خاطرنشان کرد: هزاران مثال برای تلاش جهان سلطه نسبت به چپاول ثروت و سرمایه های جهان اسلام می توان یافت و خالی کردن خزانه مصر و تحت فشار قرار دادن ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله آنها است.

رژیم صهیونیستی پایگاه ایجاد فساد و تنش در منطقه

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران هدف از قرار دادن رژیم صهیونیستی در منطقه را ایجاد پایگاه فساد و تنش در جهان اسلام دانست و گفت: طرح نهضت اسلامی که امام راحل(ره) آن را کلید زد در مقابل این طرح استعماری است تا با ایجاد وحدت بین امت اسلامی با آن مقابله شود.

وی با تأکید بر این مسأله که جهان اسلام باید به قدرت و شدتی فراتر از جهان استعماری برسد، تصریح کرد: بر اساس کلام الهی که خواستار مهیا کردن نیرو و توان در برابر جهان کفر است، امت اسلامی باید هر چه با صلابت تر و محکمتر در برابر برنامه های جهان غرب ایستاده و در مقابل تلاش آنان برای ترویج فرهنگ ملحد خود، گسترش پایبندی به اسلام و ارزشهای اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

ابوشریف فلسطین را یکی از مهمترین ابزارهای ایجاد وحدت در بین جامعه اسلامی دانست و گفت: همه مسلمانان فارغ از مذهب و نژاد در مورد مسأله فلسطین و بیت المقدس به عنوان اولین قبله گاه اتفاق نظر دارند و امام راحل(ره) آن را نقطه اتصال و اتحاد امت اسلامی معرفی فرمودند.

جنگ 33 روزه لبنان و بیداری اسلامی دو عامل تغییر رویه غرب در مواجه با کشورهای اسلامی شد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به تحولات منطقه و ایجاد داعش و گروههای تکفیری، اظهار داشت: پس از شکست صهیونیسم در جنگ 33 روزه و شروع موج بیداری اسلامی امنیت اسرائیل و به تبع آن منافع جهان استعمار را به خطر انداخت و آنان را بر آن داشت تا رویه خود را در مواجهه با کشورهای اسلامی تغییر دهند.

وی از تلاش غرب برای حفظ داعش و جلوگیری از انحلال گروههای تکفیری خبر داد و افزود: وجود چنین جریانهایی در منطقه بخش عمده ای از توان و تمرکز نیروهای جبهه مقاومت را به خود جلب می کند و این اتفاق همان چیزی است که طرح استعماری برای حفظ صهیونیسم و منافع خود در منطقه به آن نیاز دارد.

این مبارز فلسطینی با اشاره به تحولات اخیر در ترکیه، گفت: حوادث اخیر ترکیه این نوید را می دهد که مداری که ایران از چند دهه پیش به عنوان مدار مقاومت ترسیم کرده است زنجیره های آن حول محور فلسطین به هم متصل شده و وحدت و اتحاد در دستور کار دول اسلامی قرار گرفته است.

وی حمایت از محور مقاومت را در راستای منافع تمامی دول اسلامی و مقابله با طرح استعماری غرب نسبت به ممانعت از موفقیت و پیشرفت کشورهای اسلامی عنوان و اضافه کرد: غرب سبک و روش استعمار خود را تغییر داده و حتی از جنبشهای اسلامی هم برای پیشبرد برنامه های خود و لطمه زدن به جهان اسلام بهره می برد، بر این اساس لازم است که امت اسلامی جهت حفظ منافع خود و پایان دادن به سلطه جهان استعمار، با هم متحد شده و حول محور مقاومت به یک برنامه راهبردی و منسجم برای پیشرفت کشورهای اسلامی و خلاصی آنان از اختلافات و درگیریها برسند.

محکومیت دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی در پاریس

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با مریم رجوی در پاریس، گفت: این دیدار از نظر عموم ملت فلسطین محکوم و غیرقابل قبول است و اقلیت کمی که با عملکرد محمود عباس موافق هستند چنین دیداری را غیرضروری و غیرمفید می دانند، چرا که گروهک تروریستی منافقین هیچ نقش و تأثیری در سرنوشت فلسطین نداشته و تاکنون حتی یک سطر در حمایت از آنان بیانیه ای صادر نکرده اند.

وی دیدار با یک فرد تروریست و خائن به مملکت خود را آسیب زننده به حیثیت و آبروی مبارزان فلسطینی دانست و افزود: براساس نظرسنجی های بیش از 66 درصد مردم فلسطین از انتفاضه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرده و محمود عباس را یکی از مشکلات و معضلات فلسطین می دانند./936/201/ب2

ارسال نظرات