۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۳۹۰۷
رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء:

تبیین مسأله امامت مسیر روشنی را برای جامعه ترسیم می کند

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان اینکه شناخت امامت در بین افراد جامعه امکان پذیر نیست، گفت: سخن از امامت مهم ترین مسأله ای است که باید علماء و روحانیون نسبت به آن اهتمام ورزند، اگر مسأله امامت به درستی تبیین شود مسیر جامعه به روشنی نزد مردم آشکار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی شب گذشته در آیین گشایش دفتر آیت الله جوادی آملی در ارومیه، به تشریح رسالت ووظیفه مرجعیت دینی که به تبع از جریان امامت منشأ می گیرد، پرداخت و گفت: خاندان عصمت و طهارت به برترین اوصاف و حامل ترین شئونات انسانی و الهی مجهز هستند، کرامت سجیده، خلق و خوی آنها است، منطق امامت به کرامت است.
حجت الاسلام جوادی آملی کرامت را بالاترین و والاترین جنبه انسانی و الهی یادکرد که در بهترین جایگاهها یعنی در وجود خداوند، پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم و به تبع آن امامان حضور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه امامان نیز از عالیترین و منزه ترین سجایا به نام کرامت برخوردارند، گفت: وقتی مردم راجع به امامت صحبت می کردند، امام رضا(ع) تبسم کرده و فرمودند: «مگر مردم عادی می توانند از جایگاه امامت سخن بگویند، امامت یک موهبت الهی و کرامت است».
رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: شناخت امامت در بین افراد جامعه امکان پذیر نیست و هیچ عقل بشری به آنجا راه ندارد چرا که امام ولی الله است و جایگاه ولایت دارد.
حجت الاسلام جوادی آملی افزود: سخن از امامت مهم ترین مسأله ای است که باید علما و روحانیان نسبت به آن اهتمام ورزند، اگر مسأله امامت به درستی تبیین شود مسیر جامعه به روشنی نزد مردم آشکار خواهد شد.
وی تصریح کرد: درباره امامان حرف می زنیم، جشن می گیریم، مراسم عزا به پا می داریم اما نمی دانیم امام شناس کیست؟
رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء با اشاره به کتاب «عدم فناء مقربان» نوشته آیت الله جوادی آملی، گفت: در این کتاب که از سوی فردی فقیه، حکیم، عالم و مفسر در 9 جلد منتشر شده و 3 جلد دیگر آن به چاپ خواهد رسید، موضوع امام شناسی پرداخته شده است.
وی در ادامه به شخصیت دینی حضرت آیت الله جوادی آملی پرداخت و گفت: اندیشه توحیدی این عالم بزرگوار در نوع نگاه به ادیان و مذاهب نگاه بسیار عمیق، وسیع و وحدت گرایانه است، امیدواریم با افتتاح دفتر آیت الله حجت حجت الاسلام جوادی آملی این اندیشه را در استانی با تنوع ادیان و مذاهب بگسترانیم تا برای جامعه انسجام، وحدت ایجاد کرده و اختلاف و تفرقه را بزداید.
وی تأکید کرد: برای توسعه منطق دین و شکوفایی جلوه های دین به اندیشه توحیدی و وحدت گرایانه آیت الله جوادی آملی نیازمندیم.
رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء اضافه کرد: جایگاه مرجعیت آیت الله جوادی آملی که اعتدال، تفکر همراه با تعقل برگرفته از جلوه های وحیانی است، برای امروز جهان اسلام یک ضرورت است.
وی رسالت دفتر آیت الله جوادی آملی را بسیار سنگین خواند و گفت: این دفتر فقط برای سلسله مراودات در حوزه احکام و مباحث شرعی نیست، جلوه برتر این است که نگاه عمیق تر و وسیع تر با عقلانیت و اعتدال را در جامعه بگسترانیم.
وی گفت: اگر دین رهبری دین شناس، دین پژوه، قرآن و عترت پژوه نداشته باشد، دین به دست داعش و ابونصره و به دست افرادی سخیف و سفیح می افتد.
حجت الاسلام جوادی آملی بیان کرد: در کشور ما هم کم نیستند که داعیه دار دین، قرآن و عترت اند و فکر می کنند چون صدا دارند، مداحی می کنند می توانند از عمق و گستره دین حرف بزنند و مسائل دینی را مطرح کنند.
وی به وجود عالمانی دین شناس برای عهده دار شدن ضمام دین تأکید کرد و اظهار داشت: اگر عالمان و فرزانگان نباشند همین ذاکران و مداحان که ناآشنا به دین تریبون را در اختیار گرفته و عالمان را کنار می زنند.
رییس بنیاد علوم وحیانی اسراء گفت: از دیگر رسالت های امامان و مرجعیت دینی وحدت آفرینی بین تمام افراد و آحاد جامعه است، دل امام باید برای همه افراد جامعه بسوزد، در نظام مسلمین وحدت جامعه از جایگاه امام جامعه باید برخیزد.
وی در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله کنی گفت: جلال و شکوه کشور حق الله است و کسی نمی تواند به جلال و عزت آسیب بزند، هر حرف، سخن و کلامی که مایه تضعیف اسلام، عزت اسلامی ایرانی باشد خارج از محدوده اسلام است.
حجت الاسلام جوادی آملی گفت: اگر جلال و شکوه کشور را حق الله بدانیم کشور دچار خسران، ضرر و بحران نمی شود.
وی در پایان تأکید کرد: در عصر غیبت بزرگترین اتفاق مرجعیت، دینداری و صیانت از دین است، مرجعیت پایگاه وحدت، انسجام، تحکیم نظام و ولایت فقیه است.
گفتنی است، آیین گشایش دفتر آیت الله جوادی آملی در ارومیه با حضور علماء و روحانیون در تالار مهدیه برگزار و حجت الاسلام سیدمحمدفخری، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به عنوان رییس دفتر معرفی شد./936
/202/ب2

ارسال نظرات