۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۴۳۹۰۸
کارشناس مسائل دینی:

امام هشتم عالم آل محمد است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به علم امام رضا(ع) گفت: براساس روایات ایشان عالم آل محمد است.
میلاد امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدباقر نصرالله، کارشناس دینی، با حضور در برنامه «طوبی» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: براساس روایتی از امام جواد(ع)، نامگذاری امام هشتم به لقب رضا(ع) تنها مختص وی و به دلیل رضایت الهی در آسمانها و رضایت حضرت ختمی مرتبت(ص) و اهل بیت(ع) در زمین از ایشان است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) دلیل دیگر نامگذاری امام هشتم به رضا(ع) را رضایت مخالفان و موافقان از ایشان برشمردند در حالی که این مسأله برای هیچکدام از اهل بیت(ع) رخ نداده بود.

حجت الاسلام نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به کرامتهای امام رضا(ع) اشاره و اظهار داشت: رسول خدا(ص) به ولادت ایشان بشارت دادند و ایشان را عالم آل محمد و از فرزندان سیدالشهداء(ع) معرفی کردند؛ همچنانکه در روایت دیگری امام صادق(ع) ایشان را عالم آل محمد(ص) معرفی و آرزوی دیدنشان را بیان می کنند.

وی به اعتراف مأمون عباسی نسبت به عالم آل محمد بودن امام رضا(ع) اشاره و ابراز داشت: امام رضا(ع) متعلق به همه مسلمانان است و بسیاری از عالمان اهل سنت به مدح و ستایش ایشان پرداخته اند و خداوند به ایشان و سایر اهل بیت(ع) علم و آگاهی به همه اشیاء و پدیده ها را دادند و در زیارت خاص امام رضا(ع)، ایشان وارث انبیاء هستند.

این کارشناس دینی در ادامه سخنان خود با اشاره به آگاهی اهل بیت(ع) از اسامی شیعیان و زندگی آنها خاطرنشان کرد: جوانان بدانند که امام زمان(عج) آنها را می بیند و ایشان پدری دلسوز هستند که هرگز شیعیان را فراموش نمی کنند.

حجت الاسلام نصرالله دعای امام رضا(ع) برای طلب باران را از دیگر کرامات آن حضرت برشمرد و افزود: دستگاه عباسی با این اقدام برای تضعیف اعتقاد مردم نسبت به امامت موافقت کرد؛ اما با استجابت دعای آن حضرت(ع) حقانیت امامت بیش از بیش در میان مردم آشکار شد و دستگاه خلافت دچار سرافکندگی شد./9456/203/ب3

ارسال نظرات