۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۴۳۹۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

گرايش جوانان به اهل بيت، سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که گرايش جوانان به اهل بيت(ع)، سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند، گفت: گسترش سيره ائمه اطهار و اهل بيت(ع) بايد به دغدغه همه مسؤولان تبديل شود تا بتوانند در سايه همدلي و هماهنگي در اين زمينه برنامه ريزي کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) برگزار شد با بيان اين که وجود بارگاه ملکوتي امام هشتم(ع) در ايران داراي امتيازات فراواني براي اين کشور شيعي است، اظهار داشت: يکي از القاب آن حضرت عالم آل محمد است و اين لقب در روايات مختلف مورد تأکيد قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیره رضوی را نیازمند امروز جامعه دینی دانست و افزود: اگر فرهنگ رضوي در جامعه تسري پيدا کند شاهد نتايج خوبي در تعالي اخلاقي جامعه خواهيم بود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ترويج فرهنگ ائمه اطهار(ع) در جامعه را سبب ناکامي دشمنان برشمرد و گفت: وجود بارگاه ملکوتي حضرت ثامن الحجج در اين زمينه خود نعمتي بزرگ است که مي تواند زمينه ساز کارهاي بزرگ شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که بايد همه افراد از فضايل و سيره رفتاري شخصي و اجتماعي امام رضا(ع) الگو گيرند، افزود: آحاد جامعه اسلامی بايد اخلاق، رفتار، گفتار و بخش‌هاي مختلف زندگي فردي و اجتماعي خود را مملو از تأسي به فرهنگ حضرت امام رضا (ع) کنند.

وی با اشاره به اين که فرهنگ و معارف رضوی(ع) حاوي مسائل انسان ساز است که شناخت هر چه بيشتر و عمل به آنها رمز مهم رستگاري انسان و جامعه است، گفت: زيارت ائمه معصومين(ع) از جمله حضرت امام رضا(ع) و تأسي قلبي و توجه به منش اين بزرگواران، مشکلات و سختي هاي خانواده ها و جامعه را کاهش مي دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تأثیر ترویج و تبلیغ آموزه‌های رضوی در پیشگیری از آسیبهای فرهنگی، افزود: اگر ابعاد مختلف سیره رضوی در بخش های مختلف جامعه تبیین و نهادینه شود به حتم شاهد رشد و بالندگی معنوی جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این‌که دوری از سبک زندگی اسلامی نتيجه‌ای جز حيرانی انسان و عذاب الهی ندارد، ادامه داد: باید شيوه‌ای را انتخاب كنيم تا از عذاب دنيا و آخرت به دور باشيم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که امام رضا(ع) شفیع ما در سرای آخرت باشند.

وی، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی رضوی را در دوری از تأثیرپذیری سبک زندگی غربی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ و سیره رضوی تحول در همه ابعاد را به دنبال دارد و اصول امام رضا(ع) به عنوان سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی نداشته و در هر زمان و دوره‌ای کاربرد خاص خودش را دارد.

حجت الاسلام شکریان افزود: امام رضا(ع) یک فرهنگ جدید را که همان فرهنگ اسلام بود و به دلیل عملکرد حکام رنگ باخته بود، به جامعه عرضه کردند و ورود ایشان ایران و سبب متبرک شدن خاک این کشور به قدوم مبارکشان شد و این حضور فواید فراوانی را در تمامی عرصه‌ها از همان زمن تاکنون به همراه داشته است و برکات این حضور تا ابد جاری و ساری خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران ادامه داد: نظام اسلامي ما با گسترش فرهنگ ولايت و امامت استوار مي شود و هرچه اين فرهنگ را روان تر كنيم خدمت بزرگي در اهداف فرهنگي كشور انجام داده ايم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: مضجع نوراني بارگاه رضوي در طول تاريخ اسلام منشأ هدايتها، گسترش فضيلتها و منشأ گسترش اخلاق و معنويت براي همه مردم كشور بوده است.

وی با بيان اين‌كه ترويج و نهادينه‌سازي فرهنگ رضوي تحول در همه ابعاد را به دنبال دارد، تصريح كرد: اصول امام رضا(ع) به عنوان سبك زندگي رضوي مقتضاي زماني ندارد و در هر زمان و دوره‌اي كاربرد خاص خودش را دارا است.

حجت الاسلام شکریان امام رضا(ع) را الگوي بارز در ظلم‌ستيزي سياسي دانست و ادامه داد: فرهنگ ارزشمند رضوي داراي مؤلفه‌هاي پربار مختلفي است كه بايد از ظرفيت‏هاي مردمي در ترويج اين فرهنگ ارزشمند به طور كامل بهره گرفته شود.

وی راه و روش زندگي ائمه معصومين(ع) را راه سعادت و نجات بشريت دانست و خاطرنشان كرد: آموزه‌هاي ديني و ارزش‌هاي اسلامي به عنوان الگوي مردم و به ویژه نسل جوان قرار گيرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگي رضوي در جامعه به ويژه نسل نوجوان و جوان، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان بهترين زمينه براي گرايش به دين را دارند و مسؤولان امر بايد به اين موضوع اعتقاد و باور واثق داشته باشند. 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تبیین و معرفی سیره امام رضا(ع) نباید تنها در ایام خاصی مورد توجه قرار گیرد، گفت: سیره اهل بیت(ع) چنان درياي بي‌کراني است که هر مقدار انسان بيشتر بتواند به عمق اين دريا برود، مرواريدهاي ارزنده‎تري مي‌يابد.

وي با بيان اين که گرايش جوانان به اهل بيت(ع)، سلامت معنوي جامعه را تضمين مي کند، اظهار داشت: گسترش سيره ائمه اطهار و اهل بيت(ع) بايد به دغدغه همه مسؤولان تبديل شود تا بتوانند در سايه همدلي و هماهنگي در اين زمينه برنامه ريزي کنند.

حجت الاسلام شکریان، افزود: با توجه به برنامه ریزی نظام استکباری که به دنبال معنویت زدایی در جامعه اسلامی است باید در راستای گسترش تعالیم والای دینی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و کارکرد های تبلیغی اسلامی می تواند بهترین شیوه برای مقابله با این هجمه ها باشد که باید با برنامه ریزی ارزنده ای در راستای تحقق آن حرکت کرد.

وی با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: توسل به سیره نورانی و گرانقدر ائمه معصومان(ع) و ترویج آن می تواند عاملی گرانقدر در راستای مقابله با آن باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

وی گفت: امروز دشمن هجمه های بسیاری در زمین های مختلف از جمله فضای مجازی علیه نظام اسلامی آغاز کرده و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که فرهنگ مقدس رضوی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بیش از پیش در کشور به ویژه در میان جوانان تبیین شده و گسترش یابد.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: امروز اگر مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بقیع و در چنگال ستمکار آل سعود بود ما از بسیاری برکات معنوی و فرهنگی وجود این امام بزرگوار در کشور و نظام اسلامی محروم بودیم و از این نظر، همواره شکرکننده خداوند متعال هستیم./950/202/ب3

ارسال نظرات