۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۳۹۸۹
امام جمعه موقت قزوین:

سفر خدام رضوی به قزوین منشا برکات معنوی بود

امام جمعه موقت قزوین آثار سفر خدام رضوی را از نوع معنوی دانست و گفت: با این سفرها مردم به شناخت بیشتر امام هشتم ترغیب می‌شوند و در می‌یابند که خون امام رضا(ع) مظلومانه بر زمین ریخت و هنوز پس از گذشت قرن‌ها راه ایشان ادامه دارد.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در مسجد چهارده معصوم قزوین ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) با اشاره به سفر خادمان آستان قدس رضوی به این استان گفت: محرومیت زدایی به برکت وجود امام هشتم و از اهداف سفر خادمان به این استان است.

وی در ادامه افزود: حضور خادمان رضوی در استان‌ها از برکت وجود امام هشتم و رهبر انقلاب است، زیرا دشمن توطئه‌ای با عنوان تغییر فکری در نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم آن ترتیب داده است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه خداوند این مملکت را که خون شهید و مظلوم در آن ریخته شده است، دوست دارد ابراز کرد: این وعده قرآن است که هر کس مظلومی را بکشد، خداوند زمینه تسلط ولی آن مظلوم را بر آن ظالم فراهم می‌کند.

دشمنان برای تسلط به ایران نقشه می‌کشند

حجت الاسلام والمسلمین قابل با بیان اینکه دشمنان برای تسلط به ایران نقشه می‌کشند تصریح کرد: اما خداوند این نقشه‌ها را به رهبر معظم انقلاب الهام می‌کند تا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، پرچم امام رضا(ع) به دست خدام رضوی در استانها گردانده شود و عطر معنوی آن در جای جای ایران بپیچد.

وی در ادامه اظهار کرد: بناست نه تنها ایران بلکه دنیا متوجه این پایگاه معنوی شود، بنابراین اثر آمدن این خدام، دل‌ها را بیشتر متوجه می‌کند و ده‌ها سال برنامه‌ریزی دشمنان را لغو می‌کند.

سفر خدام رضوی به قزوین منشا برکات معنوی بود

 رییس دفتر شورای نگهبان در استان قزوین آثار سفر خدام رضوی را از نوع معنوی دانست و گفت: با این سفرها مردم به شناخت بیشتر امام هشتم ترغیب می‌شوند و در می‌یابند که خون امام رضا(ع) مظلومانه بر زمین ریخت و هنوز پس از گذشت قرنها راه ایشان ادامه دارد.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه محرومیت زدایی در متن حکم رهبر انقلاب برای تولیت آستان قدس ذکر شده است، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ارادتی که به امام رضا(ع) دارند، موقوفات زیادی را به نام آن امام همام ثبت می‌کنند و نذورات زیادی دارند که رهبری به نحوی رهنمود داده‌اند که نذورات عام در جاهای مورد لزوم از جمله فقرزدایی و محرومیت زدایی به مصرف برسد.

حجت الاسلام والمسلمین قابل تصریح کرد: در حال حاضر آستان قدس از شهر مشهد سرکشی، کمک به محرومان و ساخت منازل را آغاز کرده است و کاروان‎های خدام هم آن را پیگیری می‌کنند.

 

اعزام چهل نفر از زیارت اولیها به حرم امام رضا

رییس دفتر شورای نگهبان در استان قزوین در ادامه با اشاره به اعزام چهل نفر از زیارت اولیها به حرم امام رضا(ع) به همراه خدام اظهار کرد: این امر نشان دهنده پذیرفته شدن نذورات صاحبان آن است و فردی که به دعوت امام هشتم و آستان قدس به زیارت می‌رود، در وجود خود متحول می‌شود و پیمانی با حضرت می‌بندد.

حجت الاسلام والمسلمین قابل یادآور شد: ساخت مکانهای خیریه، مدارس، کمک به خانواده‌های فقرا و اعزام زیارت اولیها به مشهد مقدس به همراه خادمان از جمله این اقدامات است و معتقدیم برکات خدا به واسطه وجود حضرت رضا(ع) به ملت ایران نازل می‌شود.

وی در پایان گفت: وظیفه امامت هم همین است و این حرکت خدام از نظر معنوی ارزش، آثار و برکات زیادی دارد که دلها را متوجه بارگاه معنوی حضرت می‌کند و مردم را به سیره و سفارش امام و شناخت اسلام ناب سوق می‌دهد./873/202/ب3

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات