۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۴۴۰۰۲
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

اهتمام به انتظار امام معصوم سند راهبردی شیعه برای بقای اسلام

کارشناس برنامه‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شیعه بصیر امروز باید انتظارات امامان معصوم علیهم‌السلام را در مسیر زندگی خود بداند، گفت: اگر انتظارات امام رضا(ع) در زندگی مؤمن سند راهبردی باشد تا قیامت همه نسل این خانواده مؤمن باقی می‌ماند.
انتظار و منتظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قدرتی امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) به فجایع انسانی ناشی از جنگ تحمیلی علیه مردم یمن اشاره کرد و گفت: دنیای امروز که مدعی حقوق بشر است در مقابل مسائلی سکوت کرده که در تاریخ این سکوت مورد مطالبه نسل‌ها قرار خواهد گرفت.

کارشناس برنامه‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شیعه بصیر امروز باید انتظارات امامان معصوم علیهم‌السلام را در مسیر زندگی خود بداند، اظهار کرد: اگر انتظارات امام رضا(ع) در زندگی مؤمن سند راهبردی باشد تا قیامت همه نسل این خانواده مؤمن باقی می‌ماند و مورد نفوذ شیطان قرار نمی‌گیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه صفت کرامت از صفاتی است که هدف از خلقت را ترسیم می‌کند، گفت: هدف دشمن از شبکه‌های مستهجن ماهواره‌ای به دنبال ایجاد صفاتی مقابل صفات معصومین در پیروان حقیقی شیعه است.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه قبح برخی از گناهان کبیره از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای از قلب با اعتقاد مسلمانان در حال حذف شدن است، اظهار کرد: متأسفانه در جوامع اسلامی رذائل در حال تسخیر جایگاه فضائل هستند.

کارشناس برنامه‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه تمرین برای رسیدن به شیعه معیار از وظایف عمومی یک شیعه است، اظهار کرد: سبک زندگی معیار اسلامی باید در جامعه اسلامی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود بر این اساس سبک حقیقی اسلامی زیستن  باید برمدار سیره معصومین صورت پذیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح انتظارات امام رضا(ع) پرداخت و گفت: انتظارات امام رضا(ع) از شیعیان در این روایت خلاصه‌شده است که حضرت فرمود«شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَكُنْ كَذلِكَ فَلَیْسَ مِنّا. یعنی شیعیان ما كسانی هستند كه تسلیم امرونهی ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگی در عمل و گفتار  خود قرار دهند مخالف دشمنان ما باشند و هر كه چنین نباشد از ما نیست.» بر این اساس اولین ویژگی شاخص پیرو حقیقی امام رضا(ع) این است که تسلیم حقیقی در مقابل اهل‌بیت(ع) باشد.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه پیام‌ها و فرمان استراتژیک امام رضا(ع) احترام به والدین، نماز و انس با قرآن است، اظهار کرد: ارزش انسان به اعمالی است که با خلوص نیت در محضر خدا انجام می‌دهد بر این اساس ارزش انسان به اخلاق حسنه‌ای است که در خانه اهل‌بیت(ع) آموخته است./837/پ202/ی

 

 

ارسال نظرات