۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۰۳۶
مدیرکل مشارکتها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد؛

شرکت بیش از 200 هزار نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل مشارکتها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همه استانهای کشور، گفت: در این دوره جمعاً 235 هزار و 382 نفر در دو حوزه مکتوب با 142 هزار و 741 نفر و الکترونیک با 92 هزار و 641 نفر شرکت کردند.
امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رمضانعلی محسنی، مدیرکل مشارکتها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رضوی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) سالها است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و یکی از شاخه‌های آن جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ‌ماه سال گذشته کلید برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است، بیان داشت: امروز اختتامیه این جشنواره هم در چهارمحال و بختیاری و هم در 31 استان دیگر به صورت همزمان برگزار می ‌شود.

محسنی به برگزاری آیین اختتامیه کشوری این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان اشاره و تأکید کرد: جشنواره ششم چندین ویژگی نسبت به سال قبل داشت که آن را متمایز کرده است، یکی از این ویژگیها معرفی تنها یک کتاب در سال‌های گذشته بود که این امر امسال تغییر کرده و سه کتاب در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شد.

مدیرکل مشارکتها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه از دیگر شاخصه‌های امسال جشنواره کتابخوانی رضوی امکان شرکت خانوادگی، برگزاری جشنواره در همه استانها و امکان شرکت فارسی ‌زبانان خارج از کشور در آن بوده است، افزود: در این دوره جمعاً 235 هزار و 382 نفر در دو حوزه مکتوب با 142 هزار و 741 نفر و الکترونیک با 92 هزار و 641 نفر شرکت کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 30 هزار و 724 نفر نیز در قالب خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: 48 هزار و 505 نفر در رده سنی کودکان، 65 هزار و 532 نفر در رده نوجوانان و 75 هزار و 494 نفر نیز در رده سنی بزرگسالان در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند.

وی، 45 هزار و 293 نفر را حائز کسب نمره کامل در سه رده برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح کشور از 839 نفر در بخش فردی، 80 خانواده و 248 نفر کتابدار که سهم هر استانی هشت کتابدار است تجلیل می‌ شوند.

محسنی اضافه کرد: در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رضوی که در تهران برگزار شد از 31 نفر برگزیده فردی، هشت خانواده و هشت کتابدار به عنوان نمایندگان هر استان تجلیل شد.

مدیرکل مشارکتها و شهرداریهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد: امید است با حضور مردمی در جشنواره‌های آینده بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم چراکه حضور مردم می‌تواند تضمین ‌کننده اجرای صحیح این‌گونه جشنواره‌ها باشد.

وی یکی از کارکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را معرفی سیره و زندگی ائمه و بزرگان دین عنوان و ادامه داد: امروز هم بحث سبک زندگی ایرانی و هم اسلامی در سطح جامعه مطرح است و ترویج آن در دستور کار این نهاد است.

محسنی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی این است که متولی برگزاری این چنین جشنواره‌هایی باشد، گفت: هدف دیگر این نهاد این است تا با رصدهای به موقع و دقیق از انتشار و پخش کتب مسموم در جامعه جلوگیری کند و یکی از بهترین ابزارهای این موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی رضوی است./202/9457/ب1

ارسال نظرات