۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۰۴۴
امام جمعه کوهبنان:

زیارت امام رضا سبب تبیین نقش امامت و ولایت می شود

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) سبب تبیین نقش امامت و ولایت می شود، گفت: زیارت ایشان مردم را از فرقه گراییهای مختلف نجات می دهد و مسیر درست را در پیش روی آنان قرار می دهد که همان راه مستقیم امامت و ولایت است.
امام رضا

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش امامت و و لایت امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: امام رضا(ع) مانند اجدادشان نقش هدایت و رهبری امت را برعهده داشتند با این تفاوت که در هر عصری یکی از موضوعات بسیار مهم وکلیدی امت اسلامی روشن و تبیین می شد همچون نقش امام حسین(ع) در نهضت عاشورا که اسلام واقعی را به مردم معرفی کردند و در عصرامام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم اهل بیت(ع) منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه تبیین نقش امامت و ولایت بر مردم یکی از اساسی ترین برنامه های امام رضا(ع) بود، بیان کرد: خیلیها فکر می کردند ایشان نیز مثل بعضی از رؤسا و وزرا از سوی مردم انتخاب می شوند و زمانی که مردم نخواستند نقش شان تمام و وظیفه ای هم نخواهند داشت و اما امام رضا(ع) این مسأله اساسی را روشن کردند که امامت جانشینی پیامبر و خدای بزرگ است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: ایشان این شبهه را  که هر کسی نمی تواند امام باشد را برای مردم تبیین کردند که امام باید دارای شایستگیهای ذاتی، عصمت، و علم برتر باشد و هرکسی را نمی توان امام دانست.

حجت الاسلام جعفری در ادامه به زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در اسلام به زیارت همه ائمه سفارش شده است و اما به زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) تأکید زیادی شده و علت اینکه به زیارت امام رضا(ع) سفارش زیادی شده است موضوع امامت و ولایت می باشد و پیامبر خدا(ص) می فرمایند «هرکس علی ابن موسی الرضا را زیارت کند، ثواب حج عمره کردن را می برد».

وی خاطرنشان کرد: زیارت امام رضا(ع) سبب تبیین نقش امامت و ولایت می شود و مردم را از فرقه گرایی های مختلف نجات می دهد و مسیر درست را در پیش روی آنان قرار می دهد و راه مستقیم نیز همان راه امامت و ولایت است.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: امام رضا (ع) نقش مهمي در توسعه حوزه معارف اسلامي و تربيت شاگردان برجسته داشت و با انجام دادن و پيگيري كارهاي پدر، پشتوانه علمي استواري براي پيشبرد آرمان هاي فرهنگي خاندان رسالت بود.

حجت الاسلام جعفری در پایان اضافه کرد:  معرفت نسبت به این امام همام را در وجودمان نهادینه سازیم و سبک زندگی خوب و سالم را از ایشان بیاموزیم./302/9709/ب1

ارسال نظرات