۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۰۵۰
نماینده خبرگان رهبری:

اهل بیت عصمت و طهارت مایه عزت جوامع اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ی با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت منشأ انوار قدسی الهی و مایه عزت جوامع اسلامی هستند، گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهدمقدس و حضرت معصومه(س) در قم پناهگاهی معنوی برای مردم ایران است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جشن رضوی شهرستان مراغه که با حضور خادمان آستان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همراه بود، اظهار داشت: وجود بابرکت مرقد امام رضا(ع) در ایران اسلامی مایه فخر و مباهات شیعیان است.
وی با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت منشأ انوار قدسی الهی و مایه عزت جوامع اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) نعمتی برای همه شیعیان بوده و این اماکن متبرکه پناهگاه درماندگان و مردم ایران در تمامی دوران طلایی تاریخ است؛ امام رضا با وجود مشتاقان ولایت در ایران اسلامی هیچ‌گاه غریب نیست.
امام جمعه مراغه با بیان این‌که حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهدمقدس و حضرت معصومه(س) در قم پناهگاهی معنوی برای مردم ایران است، تصریح کرد: جلوه و شکوه وصف‌ناپذیر حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و سایر کشورهای منطقه خاری بر چشم دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) به ویژه وهابیت خائن و ملعون است.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر ضرورت تأسی از مکتب، سیره، سنت و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گفت: ائمه اطهار(ع) همواره دردآشنای مردم بودند و در اوج ساده‌زیستی زندگی می کردند؛ تمام خصلت‌های رسول گرامی اسلام(ص) در سیره ائمه معصومان(ع) تجلی یافته است.
وی با بیان این‌که شیعه باید خود را مزین به اخلاق رضوی بکند، تصریح کرد: هر کسی ادعای دوستداری اهل بیت(ع) را دارد، بایستی در عمل، رفتار و کردار خود این محبت را نشان دهد؛ در غیر این صورت دوستداری ائمه که تنها در گفتار باشد، هیچ سودی به حال فرد و جامعه نخواهد داشت.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید با اعمال و رفتار خود؛ بر نشر آرمان های اهل بیت(ع) و محافظت از آرمان های رضوی پیشگام باشیم، افزود: خدا را شاکریم که با توجه به فتنه‌های مختلف دشمنان؛ پرچم ولایت امروز در ایران اسلامی برافراشته شده و مردم نیز زیر سایه اهل بیت(ع) پیرو مکتب علوی هستند.
وی برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در سراسر کشور را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: کاروان رضوی، با انتشار عطر بارگاه امام هشتم(ع) در شهرهای مختلف کشور، به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ زیارت کمک شایانی می کند و این امر زمانی بارور خواهد شد که همه آحاد جامعه و به خصوص مسئولان برای محرومیت زدایی پیشقدم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، افزود: فرهنگ دین اسلام که اکنون همانند گوهری به دست ما رسیده به برکت وجود ائمه اطهار(ع) بوده و باید پیام ایشان که همان حمایت از محرومان جامعه به شمار می رود را به گوش جهانیان برسانیم تا با جهانی شدن دین مبین اسلام در تمام نقاط دنیا از مسلمانان حمایت کنیم./935/202/ب2

ارسال نظرات