۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۴۱۳۹
آیت الله ری شهری مطرح کرد؛

معرفت افزایی و احیای امر اهل بیت؛ وظیفه تولیت‎های اعتاب مقدس

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی انتظار اهل بیت طاهرین(ع) را از علاقه مندان به این خاندان احیای امر آنها دانست و معرفت افزایی نسبت به مرام و مکتب اهل بیت(ع) را وظیفه تولیت های اعتاب مقدسه عنوان کرد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی عصر امروز در مراسم اولین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام بیان داشت: تصور می کنم یکی از مهمترین پرسش هایی که مسؤولان اعتاب مقدسه باید از خودشان داشته باشند در برابر این نعمت عظمایی که خدا نصیب کرده، نعمت خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان رسالت که با هیچ نعمتی برابری نمی کند این است که چه کنیم حق این نعمت ادا شود یا به عبارتی وظیفه ما در قبال این نعمت چیست؟

وی افزود: اگر از امام رضا(ع) بپرسیم که شما از ما چه انتظاری دارید پاسخ آن خلاصه در روایتی است که فرمود« رحم الله عبدا احیا امرنا» خدا رحمت کند عبدی را که امر ما را احیا کند و زنده نگه دارد. این مهمترین خواسته اهل بیت از ما می باشد به خصوص کسانی که مسؤولیت تولیت اعتاب را دارند و نیز همه علاقمندان به این خاندان باید انتظار اهل بیت(ع) را برآورده کنند.

آیت الله ری شهری در ادامه گفت: راوی پرسید چگونه امر شما احیا می شود که امام فرمود علوم و حرف های ما را یاد بگیرید و برای دیگران بازگو کنید نشر فرمایشات اهل بیت احیای امر آنها محسوب می شود. بنابراین باید از این ظرفیت عظیم و بی نظیر علاقه به اهل بیت که در عمق جان آنها نهفته است تولیت ها در جهت احیای امر آنها بهره ببرند.

وی افزود: معرفت افزایی نسبت به مکتب اهل بیت و مرام آنها داشته باشیم که این ابتدای کار است همین نکته را مقام معظم رهبری فرمود که قطب معرفت افزایی در جهان اسلام باشید.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی در جهت گردهم آوردن تولیت های اعتبات مقدسه جهان اسلام برای امضای تفاهم نامه همکاری و تاثیر گذاری بیشتر در جهان اسلام گفت: آرزوی من بود که اعتاب مقدسه کنار هم قرار بگیرند برای احیای امر اهل بیت(ع) که امروز میسر شد.

وی افزود: امروز اگر بتوانیم مرام و مکتب اهل بیت(ع) را به جهان عرضه کنیم جهان اهل بیتی می شود انتقال معارف نورانی اهل بیت، استفاده از تجارب یکدیگر و در کنار هم بودن و بهره بردن از هم افزایی وظیفه اعتاب و انتظار اهل بیت از آنها است.

گفتنی است در ابتدای مراسم اولین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و پس از وی استاندار خراسان رضوی به ایراد سخن پرداخت./933/پ202/ج1

ارسال نظرات