۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۱۶۹

انتقاد آیت الله قرهی از حقوقهای نجومی برخی مسؤولان

آیت الله قرهی گفت: اگر پستی در این نظام مقدس به کسی دادند خیانت نکند و شاهد ثروتهای آنچنانی نباشیم، چطور کسانی که اول انقلاب چیزی نداشتند مولتی میلیاردر شده‌اند.
 آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد امام‌رضا(ع) و جلسه تفسیر قرآن، شب گذشته با سخنرانی آیت‌الله روح‌الله قرهی در مسجد امام‌مهدی(عج) برگزار شد.

آیت‌الله قرهی در مورد مفهوم هدایت در قرآن گفت: در باب هدایت در قرآن، پروردگار عالم فرمود من بر خودم فرض قرار دادم بعد از هبوطتان، هادیانی بفرستم. یک هدایت، عقل است که هادی درونی است؛ یک هدایت، انبیا(ع) و ائمه(ع) هستند که هادیان بیرونی هستند. خداوند می‌فرماید من برای هر قومی هادیانی فرستادم که تمسک‌جویان به آنان خوشبخت می‌شوند و همچنین به وسیله آنان، حجت بر اشقیا تمام می‌شود.

وی در مورد ائمه(ع) به عنوان هادیان بیرونی افزود: پیامبر(ص) فرمودند به وسیله امام‌علی(ع) هدایت می‌یابید، به وجود امام‌حسن(ع) به شما احسان اهدا می‌شود و به وسیله امام‌حسین(ع) به سعادت می‌رسید و امام‌حسین(ع) بابی از بابهای بهشت است و هر کس با او دشمنی کند حرام است که بوی بهشت به او برسد. همچنین امام‌علی(ع) فرمودند هرکس با ما باشد در سیادت و آقایی است و خوفی ندارد، نمونه‌اش امام‌خمینی(ره) است که نائب امام‌معصوم(ع) است.

استاد حوزه علمیه در مورد ویژگیهای امام بیان کرد: امام، انیس و مونس مردم است؛ امام مثل پدری شفیق و مهربان است، زیرا امام باید مثل پدر، مشکلات را بپذیرد، گاهی فرزند از نادانی به پدر بی‌احترامی می‌کند. خصوصیت امیرمؤمنان(ع) این‌گونه است، با اینکه عثمان دچار فسق شده اما حضرت فرزندش را برای او می‌فرستد تا به او آب برساند چون امام شفیق است؛ وقتی عایشه آن‌گونه خیانت می‌کند آن‌گونه رفتار می‌کند، امام شفیق است؛ وقتی بنی‌صدر آن‌طور رفتار کرد امام فرمودند نمی‌خواستم بنی‌صدر آن‌طور شود. پس امام شفیق است مگر اینکه کسی دست به سلاح ببرد.

وی در مورد شفقت رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در فتنه 88 دیدید که امام‌المسلمین چطور رفتار کرد با اینکه برخی می‌گفتند بگیرید و چنان کنید اما امام شفیق است و مهربانی می‌کند هرچند برخی پر رو می‌شوند و فکر می‌کنند امام قدرت ندارد و می‌گویند اگر راست می‌گویید محاکمه کنید و وقتی به آنان مخفیانه می‌گویند آقا آنقدر از محاکمه صحبت نکنید، محاکمه شوید اقلاً چندبار اعدام می‌شوید که خفه‌خوان می‌گیرند!

این استاد اخلاق در تبیین ارتباط تبعیت از امام و ورود به بهشت گفت: اگر امام داشته باشیم و از آنان تبعیت کنیم در بهشت هستیم! دوران ظهور آقا امام‌زمان(عج) طوری است که از آن به بهشت صغیر تعبیر می‌شود. موسی‌بن‌بکر از امام‌صادق(ع) نقل می‌کند کسی از خدا بهشت خواست امام(ع) عرض کرد که شما همین الان در بهشت هستید، از خدا بخواهید از بهشت خارج نشوید، آن شخص پرسید ما که در دنیا هستیم، چطور ممکن است؟ امام(ع) فرمودند آیا شما اقرار به امامت ما دارید؟ همه گفتند بله، بعد امام(ع) فرمودند پس شما در بهشت هستید. (بحار، ج78) آنجا که انسان با امام است در بهشت است. البته باید تبعیت کنید.

وی در تبیین برخی دستورات معصوم(ع) افزود: پیغامی از امام(ع) به حضرت‌ عبدالعظیم‌حسنی(ع) رسیده است که توصیه به سخن راست و ادای امانت داده شده است، بنابراین اگر پستی در این نظام مقدس به کسی دادند خیانت نکند و شاهد ثروتهای آنچنانی نباشیم، چطور کسانی که اول انقلاب چیزی نداشتند مولتی میلیاردر شده‌اند؟! چطور در دو سال میلیارد می‌شوند؟! با چه کاری؟! با چه زحمتی؟!

آیت‌الله قرهی در پایان در مورد آمرزیدگان تصریح کرد: پروردگار عالم فرمود خدا نیکوکاران شما را می‌آمرزد مگر کسانی که شریک برای من قائل شوند یا ولی مرا آزار بدهند، یا کاری کنند که بدی در جامعه به وجود بیاید که خدا از این نمی‌گذرد مگر اینکه آن را جبران کنند زیرا اگر کسی بدی را در جامعه ترویج بدهد خدا روح ایمان را از او می‌گیرد. برخی خانمها که بدحجاب هستند دقت کنند که با این‌کارشان در اصل با خودشان لج کرده‌اند نه فقط با نظام! چون روح ایمان ممکن است به واسطه این‌کارها از آنان گرفته شود./201/9597/ب1

ارسال نظرات