۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۴۴۱۷۷
امام جمعه موقت قزوین:

نمایش فصل شیدایی مبلغ فرهنگ اسلامی و خدمتی انسانی است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی در این استان گفت: نمایش فصل شیدایی بر آفرینش، طبیعت و فطرت انسان تمرکز کرده است، این نمایش برگرفته از آیات قرآن، تاریخ و حقیقت است، استفاده از تکنیکهای هنری و نور در کنار این محتوا علاوه بر هماهنگ بودن با نیازهای طبیعی اثرات و جاذبه بیشتری را به همراه دارد و در تبلیغ فرهنگ اسلام موثر است و خدمتی انسانی به شمار می‌رود.
فصل شیدایی

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی در این استان گفت: انسان دارای فطرتی خدایی است که بر مبنای حقیقت و واقعیت ساخته شده و نیازهایی دارد که اگر به موقع و متناسب مورد توجه قرار گیرند رشد و تعالی لازم را در پی خواهد داشت، نمایش فصل شیدایی بر آفرینش، طبیعت و فطرت انسان تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: نمایش بزرگ فصل شیدایی برگرفته از آیات قرآن، تاریخ و حقیقت است، استفاده از تکنیکهای هنری و نور در کنار این محتوا علاوه بر هماهنگ بودن با نیازهای طبیعی اثرات و جاذبه بیشتری را به همراه دارد و در تبلیغ فرهنگ اسلام موثر است.

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه هنر با فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی در تعارض نیست ابراز داشت: از آنجایی که اسلام برای اداره بشر فرستاده شده پاسخگوی تمام ابعاد زندگی است، بنابراین با هنر در تعارض نیست، امام حمینی(ره) نیز با گفتن اینکه ما با سینما و هنر مخالف نیستیم موافقت اسلام و انقلاب اسلامی با هنر را مطرح میکند.

وی در ادامه افزود: این تصور اشتباه که اسلام و انقلاب اسلامی با دنیای امروز سازگار نیست و با هنر مخالف است ناشی از نداشتن شناخت کامل از اسلام آشنا نبودن با ابعاد مختلف آن است.

این کارشناس دینی اظهار داشت: ما در زمینه محتوا برای ایجاد آثار هنری کمبود نداریم، با توجه به این امر کسانی که در میدان معارف اسلامی قلم زده‌اند، آنطور که باید و شاید به بعد هنر نپرداخته‌اند، لازم است در این زمینه به کار و مطالعه پرداخت.

حجت الاسلام قابل سپس به همکاری میان نخبگان علوم دینی و دانشگاهی با بخش هنر اشاره کرد و عنوان کرد: در حال حاضر نیاز ارتباط و همکاری میان نخبگان علوم دینی و دانشگاهی با بخش هنر احساس و اصل این مسأله تایید شده و اخیرا در ساخت برخی فیلمها از نظرات این افراد استفاده شده است.  

وی با بیان اینکه ارتباط میان حوزه و دانشگاه با هنر نوآری‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت ابراز کرد: ارتباط میان حوزه و دانشگاه با هنر نوآری‌های بسیار و جاذبه‌های زیبایی را به همراه خواهد داشت، گاهی تفسیرهایی  از آیات و روایات وجود دارد که همراهی تکنیک هنری با این حقیقتها سبب جذابیت و استقبال بیشتر مردم از این حقایق خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین بازیهای سیاسی را یکی از موانع نشر آثار هنری در جهان دانست و بیان کرد: بازیهای سیاسی و منافع عده‌ای از افراد محدودیتهایی را در بسیاری از زمینه‌ها و نشر برخی آثار هنری اسلامی در جهان ایجاد کرده است که تحریم فیلم محمد رسول الله یکی از این موارد است.

وی در پایان با تشکر از عوامل نمایش فصل شیدایی گفت: اجرای نمایشهایی مانند فصل شیدایی خدمتی انسانی است، اجرای این نمایش در قزوین و استقبالی که از آن شد این امر را نشان داد که زمینه‌های استقبال از حقیقت وجود دارد، اما باید امکانات آن را فراهم کرد، همچنین این نمایش بسیاری از باورها را مبنی بر اینکه باید با اجرای موسیقی و کنسرت مردم را شاد کرد رد کرد و نشان داد که مردم با حقیقت شاد میشوند./955/302/ب3

ارسال نظرات