۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۴۱۸۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

قانون‌مداری اسلامی در جامعه ترویج شود

سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: دین اسلام دین قانون‌مداری است و در این راستا طلاب و روحانیون این قانون‌مداری اسلامی را هر چه بیشتر در بین جامعه اشاعه دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه بیرجند با تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت امام هشتم(ع) اظهار داشت: مقام امامت، پیشوای و رهبری در منظر خداوند از مقام نبوت و رسالت بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه تمام عالم تشریح و هستی بر مبنای قانون است تصریح کرد: از ابتدای بعثت افراد در دو جریان قرار داده‌اند که شامل عده‌ای هستند که راه خود را پیش گرفته و سعی بر خلل وارد کردن در راه اسلام کرده‌اند که در این راه نابود شده و آثاری از آنها باقی نمانده زیرا جریان بی‌قانون پیشه راه خود قرار داده‌اند.

عبادی با بیان اینکه اسلام ناب، بعث پیامبر و حکومت اهل بیت(ع) به دلیل اینکه که قانون دارد پایدار و ماندگار باقی مانده است گفت:  در این راه پیامبران و اهل بیت(ع) بر چهار اصل استوار بودند که ابتدا اصل امر تبیین من عندالله بود که در این راستا چه در عقل و چه در استدلال حاکمیت از آن خداوند است و کسی دیگر اجازه حاکمیت ندارد و همواره در جای خودش ثابت بوده است.

وی افزود: در این راه انسان همواره باید بداند که مالک خود نیست چه برسد که سعی کنند مالک چیز دیگری باشد و کسی که مدعی من عندالله است باید نشانه‌ای از قدرت الهی را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اصل دومی که پیامبران و ائمه اطهار(ع) از دیگر انسانهای متفاوت می‌کرد دارای علم برهان بوده‌اند و بر همه زوایه و نیازهای بشری آگاهی داشته‌اند.

عبادی بیان کرد: دلیل اینکه پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به مقام معصومیت رسیده‌اند این بوده است که همواره قانونمند بوده‌اند و هیچ نقطه‌ای در زندگی آنان خارج از قانون نبوده است.

وی افزود: سرنوشت کسانی که در راه غیر از دین گام برداشته‌اند و قانون‌شکنی کرده‌اند جز تباهی و اینکه حرفی برای گفتن ندارند در محضر خداوند نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون نیز بعد از گذشت هزار و 400 سال از آن زمان انگار ما در صدر اسلام قرار داریم و باید انسان خود آگاه باشد که در چه جریانی قدم می‌گذارد دینداری و قانون‌مداری یا بی‌دینی که نتیجه آن جز تباهی چیز دیگری نیست.

عبادی بیان کرد: دین خدا تمامش بر اساس قانون است و مومنان سرمایه‌های بزرگی دارند که به آن توجه نمی‌کنند./922/101/ب3

ارسال نظرات