۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۴۴۲۰۳
استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

راههای افزایش بهره وری در تدریس پژوهش

حجت الاسلام امیریان ارائه خلاصه درس، مشاوره های بعد از کلاس، استفاده از وسایل کمک آموزشی، جدیت استاد در کلاس و استفاده از تازه های تحقیق، را از عوامل افزایش بهره وری در یادگیری طلاب دانست و گفت: در تدریس از مطالب مفید کتابهای سالهای قبل و کتابهای حاشیه ای نیز بهره گرفتم.
حجت الاسلام مجتبی امیریان

حجت الاسلام مجتبی امیریان، استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان‏ ‏در سال تحصیلی گذشته، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره شیوه های مناسب تدریس و اقداماتی که می تواند سبب افزایش بهره وری در یادگیری علوم دینی و افزایش سطح علمی طلاب در پژوهش شود، گفت: برای فهم بهتر درس و تعمیق مطالب کفته شده در کلاس در ذهن طلاب، ارائه خلاصه درس بسیار مهم است.

وی ادامه داد: همچنین اینکه مقالات پژوهشی سالهای قبل به صورت فایل در اختیار طلاب قرار بگیرد تا بتوانند از آنها الگو  بگیرند نیز می تاند تاثیر مثبتی بر روی کاری که می خواهند انجام دهند داشته باشد، استاد می تواند برخی اشکالات در مقاله های قبلی را در کلاس به بحث بگذارد.                

استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان‏ گفت: جدی بودن استاد در کلاس پژوهش بسیار مهم است، بنده طلابی را که در کلاس حضور پیدا نمی کردند و یا به تحقیقها و تکالیف مربوطه اهمیت نمی دادند، بدون تعارف از نمره کلاسی محروم کردم و یا درس آنها حذف شد، این جدیت سبب می شود تا درس پژوهش هم ماندد سایر دروس از سوی طلاب مهم تلقی شود.

حجت الاسلام امیریان اظهار داشت: همواره سعی کردم تا بعد از کلاسها و در فواصل بین کلاسها به طلاب مشاوره تلفنی بدهم تا کسانی که احیاناً مطلبی را در کلاس متوجه نشده اند از درس عقب نمانند، همچنین استفاده از تازه های تحقیق در کلاس استفاده شد که برای طلاب جذاب بود و آنها را برای کارهای پژوهشی ترغیب می کرد.

وی گفت: در نظر داشتیم دوره نرم افزار فیش برداری الکترونیکی را ‏در کلاس برگزار کنیم که متاسفانه با کمبود وقت مواجه شدیم، بهره گیری از وسایل کمک آموزشی نظیر نرم افزارهای مربوط به هر درس می تواند در یادگیری بهتر طلاب و همچنین ایجاد جذابیت  برای آنها بسیار موثر باشد، آشنا نمودن طلاب با مجلات پژوهشی که در کشور منتشر ‏می شود، برای طلاب جذاب بود.

استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نباید تدریس را به کتابهای خاصی محدود کنیم، ابراز داشت: در تدریس از مطالب مفید کتابهای سالهای قبل و کتابهای حاشیه ای نیز بهره گرفتم و سعی کردم تا با مقالات پژوهشی جدید در حوزه های مختلف آشنا باشم و از مطالب مفید و جدیدی که در ارتباط با درس پژوهش در سایر پایگاه های علمی جهان ارائه می شود بهره های لازم را ببرم./869/303/ب3

ارسال نظرات