۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۴۴۲۵۰
استاد حوزه علمیه بابل:

دولت به جای توجه به کنسرت به وضع بد حجابی در جامعه رسیدگی کند

استاد حوزه علمیه بابل خواستار توجه دولت به نگرانیهای علما درباره وضعیت نگران کننده فرهنگی جامعه شد و گفت: دولت به جای توجه همه جانبه به کنسرت، موضوع حجاب و عفاف را در دستور کار قرار دهد.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مسؤولان، رؤسای دستگاه های اجرایی و معتمدین منطقه لاله آباد بابل با انتقاد شدید نسبت به ولنگاری اخلاقی در جامعه، گفت: متأسفانه علیرغم هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما درباره توجه به امور فرهنگی در جامعه، این بخش مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با انتقاد از توجه شدید وزارت ارشاد و برخی از مقامات دولت در برپایی کنسرت موسیقی، افزود: اگر دولت و وزارت ارشاد به آن مقدار که به موسیقی و برپایی کنسرت توجه دارند، به مسائل فرهنگی توجه می کردند شاهد این همه معضلات فرهنگی نبودیم.

امام جمعه زرگرشهر با اشاره به دریافت گزارشهایی از وضعیت نامناسب حجاب به ویژه از سوی برخی از مسافران و گردشگران، اظهار داشت: وضعیت بد پوشش و عدم رعایت حجاب از سوی برخی از افراد در جامعه، آزار دهنده است و مردم متدین از این وضعیت نگران هستند.

وی ادامه داد: آیا نباید با عرضه لباسهای نامناسب و پوشاک غربی در برخی از فروشگاه ها که با فرهنگ ایرانی و اسلامی همخوانی ندارد، برخورد مناسب صورت بگیرد؟

حجت الاسلام شیخی با درخواست از مسؤولان درباره حساس بودن به مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: دشمنان با طرحهای حساب شده کیان خانواده و نسل جوان ما را هدف گرفته اند تا با سست کردن بنیان خانواده، جامعه دچار از هم پاشیدگی شود.

وی خواستار توجه دولت و متولیان امر به نگرانیهای علما و حوزه های علمیه در جولان نمادهای فرهنگی غرب شد و تاکید کرد: اگر جلوی فوران آتش بی بندو باری و بی حجابی در جامعه گرفته نشود، شعله های آن دامن همه جامعه را خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه با هشدار نسبت به غفلت در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی، افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده یکی از علل افزایش آمار طلاق در جامعه، بی حجابی و سست شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ما است.

استاد حوزه علمیه خواستار برخورد جدی متولیان با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامناسب شد و گفت: همانطور که در تهران با برخی از مراکز تولید و عرضه لباسهای مستهجن و نامناسب برخورد شد، در سطح مازندران و دیگر مراکز نیز برخورد جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دولت به جای توجه همه جانبه به کنسرت، موضوع حجاب و عفاف را در دستور کار قرار دهد./202/1313/ب1

ارسال نظرات