۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۴۴۲۵۶
مسؤول آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان:

روحانیان هرمزگان جهت مبارزه با نفوذ فرقه ها و مکاتب نوظهور آموزش می بینند

مسؤول آموزش اقشار تاثیرگذار تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: روحانیان هرمزگان با هدف مبارزه با نفوذ فرقه ها و مکاتب نوظهور آموزش می بینند.
نفوذ فرهنگی

محمود رجبی مسؤول آموزش اقشار تاثیرگذار تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: اقشار تاثیرگذار به آن دسته از افرادی اطلاق می‌ شود که سازمان تبلیغات اسلامی، به طور ویژه و خاص به آموزش آنان می‌ پردازد و شامل روحانیان مستقر، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون اعزامی به مدارس است.

وی افزود: استقرار روحانیان در روستاهای بالای 200 نفر مستقر و برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه این قشر از دیگر فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی است که در راستای ارتقای سطح آگاهی و علوم دینی مردم در روستاها صورت می‌ گیرد.

مسؤول آموزش اقشار تاثیرگذار تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تغذیه فکری اقشار تاثیرگذار و جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس نیازسنجی این نهاد و همچنین برنامه‌ریزی و متناسب با نیاز مردم منطقه و محل خدمت اقشار تاثیرگذار تامین می‌ شود.

رجبی ابراز داشت: تمامی اقدامات و برنامه‌ های سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق مختلف استان با هدف مقابله با جنگ نرم دشمن و برای جلوگیری از نفوذ فرقه ها و مکاتب نوظهور در مناطق سنی نشین استان و همچنین خنثی‌ سازی توطئه‌ های شوم دشمنان برگزار می‌ شود.

وی تصریح‌ کرد: این نیازسنجی از سوی کارشناسان مختلف در حوزه روحانیان اعم از کارشناسان استقرار روحانیان و تشکل‌های دینی انجام و پس از بررسی، دوره‌ های آموزشی با عناوین و اهداف مختلف و با حضور استاید برجسته استانی و کشوری در استان هرمزگان برگزار می‌ شود.

مسؤول آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این آموزش ها بر اساس رصد مسائل و مشکلات منطقه و نیاز روحانیان و مردم هر منطقه یا به صورت متمرکز و یا غیر متمرکز در استان برگزار می‌ شود.

رجبی با اشاره به برگزاری اغلب دوره‌ های ‌آموزشی در شهرستانها گفت: تنها دوره‌ های آموزشی ویژه روحانیان مستقر در روستاهای هرمزگان در مرکز استان و شهر بندرعباس برگزار می‌ شود.

وی ابراز داشت: اگرچه دوره‌ های آموزشی ویژه اقشار تاثیرگذار در نیمه اول سال برگزار می‌ شود اما با توجه به بودجه‌ های ابلاغی از مرکز، اغلب این دوره‌ ها در نیمه دوم سال برگزار می‌ شود.

مسؤول آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: وظیفه اقشار تاثیرگذار جامعه این است که در خط مقدم مبارزه با آسیبهای اجتماعی و فرهنگی بجنگند و با هدایت جامعه و شناسایی انحرافات اجتماعی، برای سلامت روانی جامعه تلاش کنند.

رجبی با اهمیت آموزش‌های چهره به چهره مبلغان دینی در جامعه تصریح کرد: با وجود اینکه قدرت تبلیغ چهره به چهره زیاد است، ولی امکان برقراری این ارتباط با همه افراد جامعه وجود ندارد و باید از ابزارهای به روز تبلیغی استفاده شود./302/851/ب1

ارسال نظرات