۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۴۲۸۱
امام جمعه شهرری:

عقل، دین و حیا را حفظ می‌کند

امام جمعه شهرری با بیان اینکه عقل، دوست انسان و جهل، دشمن او است، گفت: وجود عقل، سبب ثبات دین و حیا در کنار هم می‌شود، اگر انسان فعالیت خود را بر مبنای عقل قرار دهد ثمره‌ای جز پیشرفت و موفقیت برداشت نخواهد کرد.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در مراسم تقدیر از دختران موفق که به همت مشاور امور بانوان و اداره امور بانوان منطقه در مرکز ری شناسی شهرداری منطقه 20 برگزار شد، گفت: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) افتخاری است که نصیب مردم ولایت مدار کشور ما شده است.

وی افزود: مردم باید شاکر این موهبت الهی باشند و حق آن حضرت را به درستی به جا آورند و سیره آن بزرگواران را در همه امور زندگی دنیوی و اخروی خود پیاده کنند.

حجت‌ الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه خدمت به مردم پاداش اخروی و آرامش دنیوی به همراه دارد، بیان داشت: در فرهنگ و آموزه‌های دینی هر فردی که امتیاز و مسؤولیت ویژه‌ای دارد به همان مقدار انجام وظیفه پاداش کسب می‌کند.

 

امام جمعه شهرری با بیان اینکه انسان برای کسب زندگی بهتر باید به کرامتی که قرآن بدان اشاره دارد دست پیدا کند، ابراز کرد: خداوند قرآن و ائمه معصومین(ع) را برای هدایت انسانها به سوی کمال حقیقی گسیل داشت تا انسانها به کمال واقعی خود دست یابند.

وی عقل را دوست انسان و جهل را دشمن او دانست و گفت: وجود عقل، سبب ثبات دین و حیا در کنار هم می‌شود، اگر انسان فعالیت خود را بر مبنای عقل قرار دهد ثمره‌ای جزء پیشرفت و موفقیت برداشت نخواهد کرد.

در ادامه سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 با عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا(ع)، گفت: زنان در همه نهادها و در کانون گرم خانواده با دقت و ظرافت به ایفای نقش می‌پردازند.

وی افزود: بانوان شاغل در شهرداری در کمال تعهد، مسؤولیتهایی که بر عهده دارند به درستی و کامل انجام می‌دهند.

شایان ذکر است در پایان این برنامه از بانوان نمونه در رشته‌های حفظ قرآن کریم، خوشنویسی و شنا تقدیر و از بخشهای مختلف مرکز ری شناسی بازدید شد./202/813/ب1

ارسال نظرات