۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۴۴۳۰۱

دیدار نماینده خبرگان رهبری با اساتید حوزوی تبریز

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با دو تن از اساتید پیشکسوت حوزه های علمیه استان دیدار و عیادت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز با حضور در منزل حجت الاسلام مصطفی سرایی(الهی اصل) از اساتید پیشکسوت حوزه های علمیه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار صمیمی با تأکید بر این‌که علمای دین حق بزرگی بر جامعه دارند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش علمی و مجاهدت فقهی علمای حوزوی نبود، امروز خبری از اسلام و تشیع نبود، به عبارت دیگر دین و مذهب مردم مرهون تلاش علمی و تدریس اساتیدی است که در تربیت روحانیان و طلاب فاضل شبانه‌ روز تلاش کرده اند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بازنشستگی برای اساتید حوزه های علمیه مفهومی ندارد، گفت: امروز در حوزه های علمیه استان؛ اساتیدی فعالیت دارند که با وجود کهولت سن هیچ‌گاه دست از درس و بحث نکشیده اند و همواره در منزل ایشان به روی طلاب و محققان حوزوی و دانشگاهی باز است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی همچنین با حضور در منزل حجت الاسلام شیخ جواد نوری سرایی از اساتید حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با وی دیدار و گفت وگو کرد.

وی اظهار داشت: امروز روحانیان و فضلای حوزوی آذربایجان در بسیاری از مدارس علمیه کشور فعالیت علمی و پژوهشی دارند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آذربایجان همواره مهد پرورش علما و فضلای برجسته، مجتهدین مسلم و روحانیان مجاهد بوده است، گفت: نقش حوزه علمیه آذربایجان و تبریز در تاریخ معاصر کشور بر کسی پوشیده نیست، چه در عرصه سیاست، چه فقاهت و چه فرهنگ جامعه همواره شاهد نقش آفرینی علمای آذربایجان بوده ایم.
وی با بیان این‌که روحانیان به عنوان مرزبانان عقیدتی جامعه خود را مدیون اساتید حوزوی می دانند، افزود: احترام به استاد و تکریم جایگاه علمای اسلام همواره یکی از اصول مسلم در آداب طلبگی بوده است و این سنت حسنه همواره موجب تعالی جامعه  حوزوی است./935/202/ب2

ارسال نظرات