۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۳۱۱
امام جمعه شهر الوند:

خانواده در تربیت دینی فرزندان نقش محوری دارد

امام جمعه شهر الوند در استان قزوین گفت: اسلام روش تربیتی و سبک زندگی دارد و نقش خانواده در تربیت دینی نقش محوری است که در این باره پیامبر اکرم(ع) فرموده‌اند که هر فرزندی در فطرت پاک آفریده می‌شود و این پدر و مادر است که او را یهودی می‌کنند یا مسلمان.
حجت الاسلام علی طهماسبی

حجت الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه شهر الوند در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با سفر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)، گفت: امام کسی است که در زمانه خودش یگانه باشد و دیگران به مقام او نرسند، به تعبیری پس از پیامبران در واقع همان جایگاه نبوت به شکل دیگری را دارا می‌باشد.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به آیات و روایات، ابراز کرد: اسلام روش تربیتی و سبک زندگی دارد و نقش خانواده در تربیت دینی نقش محوری است که در این باره پیامبر اکرم(ع) فرموده‌اند که هر فرزندی در فطرت پاک آفریده می‌شود و این پدر و مادر است که او را یهودی می‌کنند یا مسلمان.

تشکیل حوزه علمیه در ایران به واسطه سفر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) به ایران

خطیب جمعه در الوند بیان کرد: سفر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برای ایران برکاتی داشته است که یکی از نتایج آن تشکیل حوزه علمیه که در سایه آن انقلاب اسلامی پدیدار و علمای بزرگی در این مکتب پرورش یافته‌اند.

این استاد حوزوی بیان کرد: امروز پدر و مادر فقط به دنبال فراهم آوردن رفاه و امکانات برای فرزندان خود هستند اما به تربیتی دین و مذهب فرزندانشان توجه نمی‌کنند که پیامبر اکرم(ص) در این زمینه می‌فرمایندکه امان از دست پدران آخرالزمان نسبت به فرزندانشان، و اصحاب پرسیدند منظور از پدران کافرشان است، پیامبر در جواب فرمودند نه، از مؤمنان هستند که در آخرالزمان تنها مایه‌ای که نمی‌گذارند فقط دیانتشان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چرا آموزش قرآن در جامعه جا نیفتاده است، اضافه کرد: امروزه فرزندان ما در کلاس‌های متعددی همچون زبان انگلیسی و غیره شرکت می کنند اما در کلاس‌های قرآن حضور ندارند و دلیل می‌تواند این باشد که نه مدرک تحصیلی دارد و نه جایی معتبر است اگر به اندازه کامپیوتر قرآن هم در جامعه پذیرش داشت پنجاه درصد فرزندان استان قزوین هم حافظ قرآن بودند.

امام جمعه شهر الوند در استان قزوین بیان کرد: دشمن امروز برای خانواده‌ها برنامه دارد و درصدد سست کردن بنیان خانواده است که همه ما باید هوشیار باشیم و با تریبت دینی فرزندان توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی در پایان گفت: اولین وظیفه ای که اسلام به گردن پدران نهاده است انتخاب مادر خوب برای فرزندان است، دومین وظیفه این است که نام نیک برای فرزندان خود انتخاب کنند، سومین و مهمترین وظیفه والدین تربیت دینی فرزندان است که پدر و مادر مواظب رفتار خود در خانه و میان خانواده باشند که بر رفتار و کردار فرزندان هم تأثیر می‌گزارند و آن رفتارها را تقلید می‌کنند./853/303/ب2

ارسال نظرات