۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۴۳۳۵
امام جمعه بابل:

آزادگان مظهر مقاومت و ایستادگی ملت ایران هستند

امام جمعه بابل با اشاره به ایستادگی و مقاومت آزادگان در زمان اسارت، گفت: آزادگان مظهر مقاومت و ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان هستند و این سرمایه ارزشمند باید در جامعه حفظ شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جمع اعضای ستاد اجرایی بزرگداشت سالروز آزادگان شهرستان بابل با گرامیداشت 26  مرداد سالروز ورود نخستین آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان مظهر مقاومت، صبر، ایثار و فداکاری هستند که تا پای جان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: آزادگان نه تنها در میدان رزم و جبهه ها بلکه در زمان اسارت نیز با حفظ روحیه مقاومت دشمن بعثی را ناچار به تسلیم کردند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل خواستار حفظ روحیه ایستادگی آزادگان در برابر دشمن شد و اظهار داشت: سراسر زمان اسارت و تحمل سختی های آن دوران در شکنجه گاه های دشمن، برای ما عزت آفرین است و این عزت باید با تداوم روحیه مقاومت حفظ شود.

وی با اشاره به استقبال باشکوه ملت ایران از آزادگان، خاطرنشان کرد: آزادگان از افتخارات ما و مظهر مقاومت ملت  ایران هستند و باید فرهنگ مقاومت را در جامعه تسری بدهند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اهمیت و جایگاه انسان آزاده، گفت: آزادگی یک سرمایه است که نباید با این سرمایه تجارت دنیایی شود و صحنه های پرافتخار اسارت دچار لکه شود.

وی ادامه داد: یک آزاده باید تا پایان عمر خود آزاده بماند و این سرمایه ارزشمند عزت آفرین را حفظ کند.

امام جمعه بابل خواستار انتقال فرهنگ مقاومت و ایستادگی از سوی آزادگان شد و تأکید کرد: خاطرات روزهای اسارت به صورت مکتوب و سند ماندگار جمع آوری شود تا به نسل های بعد انتقال یابد.

وی با بیان این مطلب که نسل جوان و نوجوان جامعه کنجکاوانه به دنبال گنجینه های ارزشمند دوران دفاع مقدس است، گفت: باید با نگاهی هنرمندانه با ساخت فیلم و یا نگارش کتابهای ارزشمند از دوران اسارت، مقاومت این عزیزان در برابر دشمن برای نسل های آینده به تصویر کشیده شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات