۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۳۴۴
حجت الاسلام شریف قنوتی:

حجاب فصل مشترک آیین‌های آسمانی است

حجت الاسلام شریف قنوتی با بیان اینکه حجاب فصل مشترک آیین‌های آسمانی است، گفت: صهیونیست ها با هدف مقابله با فرهنگ اسلامی، بی‌ححابی و بدحجابی را در جوامع اسلامی ترویج کرده‌اند تا اینکه جوانان کشور را بی‌بند و بار تربیت کنند.
حجت الاسلام قنواتی کارشناس مذهبی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وسائل، حجت الاسلام محسن شریف قنوتی، کارشناس مذهبی، به ضرورت ترویج حجاب و عفاف در جامعه از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف یکی از ضروریات در دین اسلام است و این مسأله سبب استحکام خانواده و روابط میان همسران می‌شود و مانعی از اختلاط میان زن و مرد در جامعه است.

حجت الاسلام شریف قنوتی درباره علل پسرفت حجاب در جامعه امروزی گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ با هدف دسترسی به منابع کشورهای اسلامی در جریان‌های سیاسی و فرهنگی نفوذ کرده‌اند، بنابراین آنها قصد دارند که بنیان و استحکام خانواده در جامعه اسلامی را از بین ببرند و این مسأله با ترویج بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه به دست خواهد آمد.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: دشمنان در بسیاری از برنامه‌های ماهواره‌ای حجاب را به عنوان یک ضد ارزش تبلیغ می‌کنند تا اینکه فرهنگ بی‌حجابی در جامعه ترویج یاید؛ و همچنین عوامل نفوذی دشمنان سیاست‌های باطل آنها را در داخل کشور پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام شریف قنوتی بیان کرد: سالیان پیش از سوی سفارت انگلیس به دختران بدحجاب مبلغی داده شد تا در دانشگاه تهران با وضعیت نامطلوب قدم بزنند تا فرهنگ بی‌حجابی میان دانشجویان ترویج یابد.

وی حجاب را یک مسأله فکری و اعتقادی دانست و گفت: رفتارها و حجاب اساتید دانشگاه و هنرپیشه‌های بانو در ترویج یا پسرفت حجاب در کشور مؤثر است.

 این کارشناس مذهبی در بخش دیگر از سخنانش به بررسی حجاب و عفاف در ادیان مختلف پرداخت و عنوان داشت: حجاب فصل مشترک آیین‌های آسمانی است، یهودیان و مسیحیان اصیل به حجاب اعتقاد دارند و راهبه‌های کلیساهای غربی محجبه هستند و همچنین در منطقه یهودی‌نشین آمریکا زنان مقنعه‌ای به سر دارند که تا روی دست آنها پوشانده است و اتوبوس‌های آنها دارای بخش جداگانه برای بانوان است و  میان آنها حریم‌های بین زنان و مردان رعایت می‌شود.

 حجت الاسلام شریف قنوتی ابراز کرد: صهیونیسم‌های با هدف مقابله با فرهنگ اسلامی، فرهنگ بی‌ححابی و بدحجابی را در جوامع اسلامی ترویج کرده‌اند تا اینکه بنیان خانواده را از بین ببرند و جوانان کشور را بی‌بند و بار تربیت کنند.

 کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: مدیر یک شبکه پرنوگرافی در گفت‌وگوی رسانه‌ای، آماری از انواع فیلم‌های تولید شده مستهجن اعلام کرد، اما در پاسخ به این سؤال که «آیا اجازه می‌دهید فرزندان خویش این فیلم‌ها مشاهده کنند»، با عصبانیت پاسخ داد که این فیلم‌ها را برای کشورها جهان سوم و مسلمانان با هدف از بین بردن فرهنگ اسلامی تولید می‌کنیم.

حجت الاسلام شریف قنوتی در ادامه سخنانش به بررسی نقش حکومت در ترویج عفاف و حجاب پرداخت و گفت: یکی از راهکارهای ترویج حجاب و عفاف از سوی مسؤولان حکومتی این است که همان‌گونه برای استخدام و پذیرش در نهادها و مراکز علمی شرایط علمی و سابقه کار را ملاک قرار می‌دهند، همچنین شرایط ویژه‌ای نیز برای حجاب و پوشش آنها قرار داده شود، اما متأسفانه این مسأله از سوی مسؤولان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که بانوان و کارمندان در انتخاب پوشش و حجاب هیچ محدودیتی ندارند./836/د102/ل

ارسال نظرات