۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۳۸۳
حجت الاسلام صدری:

مرحوم ابوترابی نماد درخشان آزادگی بود

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: مرحوم ابوترابی رهبر معنوی اسرا در دیار غربت بود که شهامت، جهاد، وطن دوستی، صبر و ایمان از ویژگیهای آن بزرگوار به شمار می‌رفت و نماد درخشان آزادگی بود.
صدری

حجت الاسلام صدری، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت آزادسازی آزادگان، گفت: در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های چشم انتظار پیوستند.

وی افزود: اسرا با سالها مقاومت و ایستادگی لحظه‌های تلخ و شیرین فراوانی را در غربت تجربه کرده و با همه وجود اسارت خاندان پیامبر(ص) و فرزندان امام حسین(ع) و زینب کبری(س) را درک کردند.

حجت الاسلام صدری با بیان اینکه شگفتی های هشت سال دفاع مقدس قابل شمارش نیست و یکی از این شگفتی ها، رویدادهای درس آموز آزادگان جنگ تحمیلی در اردوگاه های رژیم بعثی است، بیان داشت: آزادگان معزز علاوه بر اسارت در قفس دشمن، اسوه صبر، صمیمیت، از خودگذشتگی و نوآوری بودند.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران درباره شکنجه اسرای ایرانی، ابراز کرد: شکنجه اسرای جنگی برخلاف قوانین صلیب سرخ جهانی و قوانین حقوق بشری است، اما این امر از سوی افسران رژیم بعث در اردوگاه‌ها، نسبت به اسرای ایرانی به طور فجیعی اجرا می‌شد.

وی درباره ویژگیهای سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، عنوان کرد: وی رهبر معنوی اسرا در دیار غربت بود که شهامت، جهاد، وطن دوستی، صبر و ایمان از ویژگیهای آن بزرگوار به شمار می‌رفت و نماد درخشان آزادگی بود.

معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران ادامه داد: مرحوم ابوترابی الگوی رفتاری مناسبی برای اسرا بود به طوری که رفتار نیکوی وی علاوه بر ایجاد وحدت و همبستگی اسرای ایرانی سبب جذب افسران و سربازان عراقی نیز می‌شد، همچنین این شهید بزرگوار به زبان عربی تسلط کامل داشت./813/302/ب2

 

ارسال نظرات