۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۴۴۴۰۲
رييس مدرسه علميه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي‌ كاشان:

سیره زندگي بزرگان دين الگوی جامعه باشد

رييس مدرسه علميه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشان، بزرگداشت علما را بزرگداشت علم و دانش و روحانيت دانست و گفت: شخصيت و زندگي علما و بزرگان دين مي تواند به‌عنوان الگو و سرمشق جامعه باشد.
حجت الاسلام والملسمين سيد حسن اعتمادي حجت الاسلام والملسمين سيد حسن اعتمادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن اعتمادي كاشاني، صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در كاشان، با تأكيد بر اينكه بزرگداشت علما سبب ترويج فرهنگ ديني در جامعه خواهد شد، گفت: حضور بي نظير و كم سابقه مردم كاشان به ويژه جوانان، مسؤولان و متصديان فرهنگ و هنر در بيستمين سالگرد رحلت آيت الله حاج سيد عباس اعتمادي و فرزندش حجت الاسلام آميرسيد حسين اعتمادي، تكريم و تجليل از علما است.

وي افزود: الگو قراردادن و سرمشق از زندگي علما يكي از راه هاي مقابله با تهديد ها و تحريمهاي دشمنان اسلام و نظام است كه بايد مورد توجه جامعه قرارداشته باشد.

رييس مدرسه علميه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي، برگزاري سالگرد علماي دين را مصداق بارز ‹‹لئن شكرتم، لازيدنكم›› دانست با اشاره به اينكه برگزاري سالگرد علما سبب شناخت بيشتر جامعه به ويژه جوانان و طلاب از علماي دين مي شود، اظهارداشت: برگزاري سالگرد علما، زنده نگهداشتن الگوها و يادآوري ارزشهاي ديني در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمين اعتمادي با تقدير از خبرنگاران و رسانه ها در انعكاس بيستمين سالگرد رحلت آيت الله حاج سيد عباس اعتمادي و فرزندش حجت الاسلام آميرسيد حسين اعتمادي، خاطرنشان كرد: رسانه ها نقش و رسالت مهم و حساسي را در اطلاع رساني از حوزه دين بر عهده دارند.   

وي، كار اصحاب رسانه را مهم و حساس خواند و ادامه داد: انعكاس رخدادهاي شهرستان در حوزه هاي مختلف براي تنوير افكار عمومي جامعه مي تواند در پيشبرد انقلاب اسلامي و آرمانهاي مقدس نظام اسلامي ايران نقش مهمي داشته باشد.

رييس مدرسه علميه دارالعلم و باب العلم آيت الله اعتمادي كاشان، همچنين با اشاره به جوسازيهاي رسانه هاي بيگانه و غرب عليه نظام اسلامي و انقلاب اسلامي ايران و جهت دهي جامعه اسلامي ايران به سمت سوي اهداف خود، ابرازداشت: خبرنگاران و رسانه هاي ما نيز  براي مقابله با رسانه هاي غرب بايد تلاش كنند تا توطئه هاي آنها  را نقش بر آب كنند.  

حجت الاسلام والمسلمين اعتمادي در ادامه از آغاز فعاليت حوزه علميه خواهران الزهرا(س) آيت الله اعتمادي در سال جاري خبرداد و يادآور شد: حوزه خواهران الزهرا(س) آيت الله اعتمادي، با اخذ مجوز مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران در مقطع عمومي سطح دو ‹‹كارشناسي پيوسته›› و بدون آزمون كتبي‌›› براساس سوابق تحصيلي›› تا 31 مرداد ماه از علاقه مندان ثبت مي كند.

وي با اشاره به اينكه، در مدرسه علميه دارالعلم اسلامي آيت الله اعتمادي كاشاني 200 طلبه در پايه 1 تا 6 مشغول تدريس هستند، افزود: در مدرسه علميه سطح عالي باب العلم اسلامي آيت الله اعتمادي نيز 200 طلبه از پايه 7 تا درس خارج در حال تحصيل هستند، ضمن اينكه در دانشگاه علم آيت الله اعتمادي نيز صدها دانشجو مشغول تدريس هستند.

لازم به توضيح است، آيت الله سيد عباس اعتمادي در سال 1311 شمسي در كاشان متولد شد و مهمترين فعاليت علمي ايشان، تدريس علوم حوزوي، تربيت و پرورش طلاب بود و از آثار اين عالم جليل القدرمي‌توان به ‹‹لب البيان في‌معرفت الانسان و دائع المنان›› و ‹‹رسالت الاعتماديه في اصول الاعتقاديه›› اشاره كرد، ضمن اينكه ساخت مسجد اعظم كرسي، دارالعلم اسلامي، شامل حوزه علميه و كتابخانه عمومي نيز از جمله اقدامهاي مذهبي، فرهنگي و اجتماعي آيت الله اعتمادي در شهرستان كاشان است، اين عالم رباني عاقبت بعد از سالها خدمات ارزنده به اسلام در 21 مرداد ماه سال 75 هنگام بازگشت از زيارت امام‌رضا(ع) به علت تصادف رانندگي به لقاء الله پيوست./202/1307/ب1

ارسال نظرات