۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۴۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آزادگان اسناد افتخار نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آزادگان اسناد افتخار انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: آزادگان باید با بازگویی و ثبت خاطرات اسارت، نسلهای جدید را با تاریخ مقاومت و دفاع یک ملت آشنا کنند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با آزادگان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز به مناسبت 26 مرداد، سالروز بازگشت نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369، در دیدار با شماری از آزادگان خراسان شمالی، اظهار کرد: آزادگان هشت سال دفاع مقدس اسناد افتخار نظام اسلامی و نماد غیرت و مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه آزادگان با عمل و فعالیت خود مردم را به‌سوی دین و نظام اسلامی دعوت کردند، افزود: نباید آزادگان خاطرات دوران اسارت را تنها در سینه خود نگاه دارند بلکه می‌بایست آنها را بازگو کرده و در قالب کتاب منتشر کنند تا نسلهای آینده بتوانند با مطالعه این آثار با تاریخ مقاومت و دفاع ملت خود آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بیان نکردن خاطرات دوران اسارت و دفاع مقدس هنر نیست، ادامه داد: نسلهای جدید انقلاب و نظام اسلامی باید بدانند برای تثبیت و تحکیم این نظام چه خونها ریخته و چه خون‌جگرها خورده شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه آزادگان دانش‌آموخته مکتب امام خمینی (ره) هستند، خاطرنشان کرد: آنها نباید اجازه دهند این مکتب به فراموشی سپرده شود که یکی از اقدامات مهم در این زمینه، ثبت و بازگویی خاطرات اسارت است.

وی با بیان اینکه سه هزار شهید و 400 آزاده خراسان شمالی اسناد افتخار نظام هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما قولنامه‌ای بود اما در دفاع مقدس با خون شهیدان و فداکاری جانبازان و اسرا به سند ثبتی تبدیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی را به ثبت رسمی رساندند، اضافه کرد: با جان‌فشانی و فداکاری این بزرگان اکنون انقلاب و نظام اسلامی سند شش‌دانگ داشته و هیچ‌کس جرأت دست‌درازی به آن را ندارد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با یادآوری اینکه در هشت سال دفاع مقدس پیروان شیعه و سنی در کنار هم در جبهه اسلام جنگیده و شهید، جانباز و آزاده دادند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که ملت ما برای دین و اعتقاد خود جنگیده و از آن محافظت کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دین را افیون ملتها می‌دانستند که به درد زندگی نمی‌خورد، تصریح کرد: این در حالی است که اکنون پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب و نظام می‌بینیم دین مبین اسلام برای ما عزت، افتخار و اقتدار آورده که خط‌شکن این اقتدار نیز شهدا، آزادگان و جانبازان بوده‌اند.

گفتنی است، بیست و ششم مردادماه سال 1369 ایران اسلامی شاهد بازگشت نخستین گروه از آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سالهای اسارت خود در اردوگاه‌های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

لازم به یادآوری است، استان 930 هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 775 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 35 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

بنا به اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، این استان 376 آزاده دوران دفاع مقدس دارد که از این تعداد 10 نفر در چند سال اخیر به فیض شهادت نائل آمده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات