۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۴۴۴۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شهرک سینمایی دفاع مقدس به دلیل وجود موقعیت خوب جغرافیایی و با هدف جذب فیلمسازان و هنرمندان در آذربایجان غربی ساخته می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس، اظهار داشت: شهرک سینمایی دفاع مقدس به دلیل وجود موقعیت خوب جغرافیایی و با هدف جذب فیلمسازان و هنرمندان در آذربایجان غربی ساخته می شود.

وی از جمع آوری عکسهایی از دوران دفاع مقدس که در آلبومهای شخصی رزمندگان به یادگار مانده است خبر داد و افزود: هر چند که این تصاویر از لحاظ کیفیت در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، اما از لحاظ سندیت و قدمت ارزشمند بوده و لازم است که با تجمیع این تصاویر ضمن ایجاد آلبومی واحد از هدر رفت و نابودی چنین آثاری جلوگیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری جشنواره تئاتر در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: به خاطر ویژگی خاص استان در دوران دفاع مقدس و درگیری های پس از آن که با گروهکهای مخالف رخ داده و می دهد، آذربایجان غربی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و اسلام کرده و می دهد و باید روش و منش این عزیزان به وسیله هنر به نسلهای آینده منتقل شود.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی دوران دفاع مقدس در ارومیه همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برجسته سازی کتب روایی دوران دفاع مقدس و رونمایی از دو اثر که خاطرات سردار بهروش و دولتشاهی در این آثار نقل شده است، از جمله برنامه های قابل اجرا در نمایشگاه تخصصی کتاب هفته دفاع مقدس است.

حجت الاسلام کریمی تأکید کرد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در حوزه فرهنگی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارومیه با هدف دسترسی آسان علاقه مندان به کتب این حوزه راه اندازی می شود.

وی به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اشاره و ابراز کرد: در این زمینه ظرفیت آذربایجان غربی بسیار بالا است و می تواند در ساخت و انتشار چنین آثاری نقش آفرینی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اجرای محفل شعر و خاطره مخصوص اقلیتهای دینی این استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: در آذربایجان غربی به غیر از تنوع مذاهب، تنوع ادیان نیز وجود دارد که در ایام دفاع مقدس شهید داده و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی اجرای محافل شعری و ادبی با اقلیتهای مذهبی را تأثیرگذار در تقویت تقریب بین ادیان و مذاهب دانست و گفت: اینکه عده ای ادعا می کنند که در ایران حق و حقوق ادیان رعایت نمی شود و یا اقلیتها به نظام اسلامی علاقه ای ندارند، با اجرای چنین محافلی و حضور پرشور اقلیتهای مذهبی و دینی پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام کریمی از اجرای 16 ردیف برنامه در 16 شهرستان آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: برای آشنایی بیشتر افراد با آثار و ارزشهای دفاع مقدس، استفاده بهینه از فضای مجازی و تولید محتوای مناسب در هفته دفاع مقدس کانال تلگرامی «یاد یاران» ایجاد شده و مطالب و آثار ارزنده ای در این کانال منتشر می شود.

گفتنی است، نخستین جلسه کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات